65% מהעסקים הקטנים והבינוניים: עלויות הארנונה מקשות על הפעילות העסקית

כך מגלה סקר של איגוד לשכות המסחר. 63% דירגו את מוסר התשלומים של המגזר העסקי כגורם מקשה ואילו רק 42% דירגו את המגזר הציבורי כגורם מעכב לפעילותם העסקית


00:00 ,08.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כך מגלה סקר של איגוד לשכות המסחר. 63% דירגו את מוסר התשלומים של המגזר העסקי כגורם מקשה ואילו רק 42% דירגו את המגזר הציבורי כגורם מעכב לפעילותם העסקית
 
65% תעריפי הארנונה 'מככבים' בראש רשימת הנושאים המעיקים והמקשים על פעילותן של חברות ובתי עסק במגזר העסקי. כך עולה מסקר שערך איגוד לשכות המסחר בקרב כ-90 עסקים קטנים ובינוניים (המעסיקים עד 70 עובדים) מענפי המסחר והשירותים. בכלל זה עסקים מתחומי הטכנולוגיה, אלקטרוניקה, ציוד רפואי, מכשור, גז ומזון.
 
בסקר התבקשו אנשי העסקים לדרג מגוון של נושאים ממסדיים אשר עלולים לדעתם לעכב את צמיחת העסקים הקטנים והבינוניים, בין הנושאים: רישוי עסקים, ביורוקרטיה ממסדית, שיעורי מיסוי ישירים ועקיפים ומוסר התשלומים במשק. (בכל הסעיפים ניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת ולכן סכום האחוזים מגיע ליותר מ- 100%).
 
65% מהנשאלים דירגו את הארנונה על עסקים כנושא המקשה ביותר.
את נושא מוסר התשלומים דירגו 63% מהנשאלים, כאשר ממנו 63% דירגו את מוסר התשלומים של המגזר העסקי ואילו רק 42% דירגו את מוסר התשלומים של המגזר הציבורי כגורם מעכב צמיחה. 
 

דירוג הנושאים המקשים ביותר על עסקים קטנים ובינוניים

65% מהעסקים הקטנים והבינוניים: עלויות הארנונה מקשות על הפעילות העסקית


54% מחברי הלשכה ציינו את סעיפי המיסוי העקיף ומכון התקנים כגורמים מעכבים לפעילותם של העסקים הקטנים והבינוניים.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי על מקבלי ההחלטות במשק להתייחס לעובדה שהעסקים הקטנים והבינוניים במגזר המסחר והשירותים הם מנוע הצמיחה של המשק. "עסקים אלה מגדילים את התוצר ומייצרים את מרבית מקומות העבודה, גם באזורי הפריפריה". לדברי לין, המאפיין המרכזי של הנושאים שדורגו ראשונים היא העובדה שהם פוגעים ברווחיות החברות ומקשים על פעילות העסקים במשק.
 
50% מהנשאלים דירגו את המס הישיר על עסקים כנושא המקשה ביותר, מהם -  50% דירגו את מס החברות כגורם מעיק על העסקים ו- 31% דירגו את המס על הדיבידנד.
 
50% דירגו את הביורוקרטיה הממסדית כגורם מקשה, ממנה 42% דירגו את משרדי ממשלה (בעיקר משרד הבריאות), ו-42% דירגו את הרשויות המקומיות. כ- 46% דירגו את רישוי העסקים כגורם מקשה, ממנו 35% דירגו את כיבוי האש.
 
יצוין כי בסקר דומה שנערך לפני כשנה 90% מהנשאלים דירגו את המס הישיר על עסקים כגורם המעיק ביותר, מוסר התשלומים 80%, ביורוקרטיה ממסדית 75%.