600 עובדים חדשים נקלטו בענף הריהוט במחצית הראשונה של השנה

כלכלני איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים מעריכים: לאחר 7 שנים רצופות של פיטורים בתעשיית הריהוט - נקלטו כ-600 עובדים בענף, במחצית הראשונה של השנה


00:00 ,31.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כלכלני איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים מעריכים: לאחר 7 שנים רצופות של פיטורים בתעשיית הריהוט - נקלטו כ-600 עובדים בענף, במחצית הראשונה של השנה.
 
לאחר 7 שנים רצופות של פיטורים בתעשיית הריהוט במהלכן פוטרו כ-10 אלפים עובדים, נקלטו במחצית הראשונה של השנה כ-600 עובדים. כיום מועסקים בענף הריהוט כ-10,800 עובדים. כך מעריכים כלכלני איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים, על סמך סיכום ביצועי הענף ברבע הראשון של השנה.
 
חיים הרמן, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת סימונס (ישראל) וסילי (ישראל) מציין, כי ההתאוששות של תעשיית הריהוט במחצית הראשונה של השנה באה לידי ביטוי גם במכירות ענף הריהוט לשוק המקומי שגדלו (על פי ההערכה ועל סמך ביצועי הענף ברבע הראשון של השנה), במחצית הראשונה של השנה בכ-3% לעומת התקופה במקבילה אשתקד והסתכמו בכ-4.9 מיליארד שקל; גם יצוא הרהיטים גדל בששת החודשים הראשונים של השנה (על פי ההערכה ועל סמך ביצועי הענף ברבע הראשון של השנה), בכ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-20.1 מליוני דולרים; בתוך כך בחלוקה ע"פ קבוצות עולה כי יצוא רהיטי העץ גדל על פי ההערכה, ב-22.5% והסתכם ב-5.7 מליוני דולרים; יצוא רהיטי פלסטיק גדל על פי ההערכה במחצית הראשונה של השנה ב-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-14.1 מיליוני דולרים; יצוא רהיטים ממתכת ירד על פי ההערכה ב-34% והסתכם בכ-300 אלף דולרים.
 
יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ציין, כי במחצית הראשונה של השנה לא נרשם שינוי ביבוא רהיטים וחלקיהם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא הסתכם בכ- 120 מיליוני דולרים.
 
בהתייחסו לענף העץ (עץ ומוצריו פרט לריהוט) מציין הרמן, כי בתקופה זו נקלטו על פי ההערכה כ-160 עובדים בענף העץ – עלייה של 4.1%, כאשר כיום מועסקים בענף זה כ-4,000 עובדים; יצוא ענף העץ – ירד על פי ההערכה במחצית הראשונה של השנה בכ-39% והסתכם בכ-5.1 מליוני דולרים; בתוך כך יצוא הלבידים ירד על פי ההערכה בכ-33% והסתכם ב-3.15 מליוני דולרים.
 
הרמן קרא לציבור הצרכנים ולמוסדות ממשלתיים וציבוריים לרכוש רהיטים תוצרת כחול-לבן המותאמים לצרכן הישראלי ואשר איכותם לא נופלת ולעיתים קרובות אף עולה מאלו המיובאים מחו"ל, תוך זמינות ובמחירים נאותים. דבר שיביא לקליטתם של מאות עובדים נוספים בתעשיית הריהוט בישראל.
 
הרמן ציין, כי איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים פועל בימים אלו לאימוץ שיטת חוק סימון המוצרים בענף הרהיטים. לדעתו, אימוץ החוק יקל על ציבור הצרכנים בארץ לקבל פרטים על שם יצרן הרהיטים, ארץ היצור, כתובתו המלאה של היצרן, פרטים על חומרי הגלם מהם מיוצר הרהיט שנרכש, המחיר, אופן התשלום ועוד.
 
הרמן הדגיש, כי במידה והצרכן לא קיבל הפרטים הללו מחנות הרהיטים הוא מוזמן לפנות למשרדי איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים הפועל בנושא במשותף עם משרד התמ"ת – לאכיפת החוק.