53% מהתעשיינים הבכירים מאמינים כי ישלמו עמלות מופחתות לבנקים

כך עולה ממשאל בקרב חברי ועד הפועל של ההתאחדות המונה 80 תעשיינים. כמו כן עולה מהמשאל כי 30% מהתעשיינים הבכירים סבורים כי חסן נסראללה היה הגורם שהשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק בשנת 2006


00:00 ,28.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כך עולה ממשאל בקרב חברי ועד הפועל של ההתאחדות המונה 80 תעשיינים. כמו כן עולה מהמשאל כי 30% מהתעשיינים הבכירים סבורים כי חסן נסראללה היה הגורם שהשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק בשנת 2006
 
בעקבות ייקור העמלות הצפוי בבנקים - 53% מהתעשיינים הבכירים מאמינים שיגיעו להסדר עם הבנקים וישלמו עמלות מופחתות, 15% יעברו לבנקים זולים יותר,26% יצמצמו את מספר הבנקים איתם הם עובדים ורק 6% ישלימו עם הייקור וישלמו עמלות יקרות. כך עולה ממשאל שנערך בקרב חברי ועד הפועל של התאחדות התעשיינים, המונה כ-80 תעשיינים בכירים.
 
יהודה (יודק'ה) שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך הוסיף, כי 30% מהתעשיינים סבורים כי חסן נסראללה היה הגורם שהשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק בשנת 2006; 27% סבורים כי אולמרט היה הגורם המשפיע ביותר; 13% מהתעשיינים הבכירים סבורים כי וורן באפט היה הגורם המשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק; אחוז דומה סבור כי היה זה איסמעיל הנייה אשר השפיע ביותר בשנת 2006 על מצב התעשייה והמשק; 10% מהתעשיינים הבכירים סבורים כי שר האוצר הירשזון היה הגורם שהשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק ו-7% סבורים כי ג'ורג' בוש היה הגורם שהשפיע ביותר על מצב התעשייה והמשק בישראל בשנת 2006.
 
שגב מציין, כי מהמשאל מתברר עוד כי אצל 20% מהתעשיינים הבכירים מהווים ניירות הערך אפיק ההשקעה הנזיל העיקרי. אחוז דומה דירג את צמודי המדד כאפיק ההשקעה העיקרי שלו. 18% מהתעשיינים הבכירים דירגו את קרנות הנאמנות כאפיק ההשקעה הנזיל  העיקרי שלהם, 13% דווחו כי אפיק ההשקעה הנזיל העיקרי שלהם הוא מטבע חוץ, 10% מהתעשיינים הבכירים דירגו את הבורסה כאפיק ההשקעה הנזיל העיקרי שלהם; 8% דירגו את צמודי המט"ח כאפיק ההשקעה הנזיל העיקרי שלהם. מהמשאל מתברר כי 70% מהתעשיינים הבכירים לא משקיעים בבורסות בחו"ל.
 
כן עולה מהמשאל של ועד הפועל בהתאחדות התעשיינים כי 69% מהתעשיינים הבכירים תומכים בהמלצה להנהיג תקציב מדינה דו-שנתי. יש לציין כי מדובר בהמלצתה של ועדת המשנה לתחום החברתי כלכלי של הוועדה הבוחנת את מבנה המשטר בישראל.