50.8% מכח הקנייה של מזון הופנה לרשתות הגדולות המאורגנות

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר: ירד כח הקניה של הסופרים הענקיים ל-23.1%. כח הקנייה של הסופרים המקומיים הזולים (פרטיים) עלה ל-10.4%; עלה כח הקנייה של צרכניות חרדיות וסופרים חרדיים ל-9.5%; משקי בית מבצעים את קניותיהם ב-3.2 נקודות מכירה בממוצע


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר: ירד כח הקניה של הסופרים הענקיים ל-23.1%. כח הקנייה של הסופרים המקומיים הזולים (פרטיים) עלה ל-10.4%; עלה כח הקנייה של צרכניות חרדיות וסופרים חרדיים ל-9.5%; משקי בית מבצעים את קניותיהם ב-3.2 נקודות מכירה בממוצע.
 
50.8% מכח הקנייה של המזון הופנה לרשתות הגדולות המאורגנות. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר וועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל אסם, על סמך סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה.
 
הסקר נערך טלפונית בקרב כ-600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
עוד עולה מהסקר, כי בתוך כך - הסופרים הגדולים - משכו 14.2% מכח הקניה של מזון, לעומת 11.5% לפני כשנה. הסופרים הבינוניים - משכו 3.9% מכח הקניה של מזון, לעומת 6.6% לפני כשנה; הסופרים השכונתיים של הרשתות משכו 2.6%, לעומת 2.9% לפני כשנה; הסופרים החרדיים של הרשתות משכו 7% מכח הקניה של מזון.
 
קרינגל מציין, כי מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון גיאוקטוגרפיה, כי 2.5% מכח הקניה של מזון הופנה לצרכניות החרדיות. (יו"ר וועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי בסה"כ הופנה 9.5% מכח הקניה של מזון לסופרים חרדיים ולצרכניות חרדיות בהשוואה ל-8.2% לפני כשנה). לסופרים המקומיים הזולים (הפרטיים) הופנה כח הקניה של 10.4% לעומת 6.7% לפני כשנה; הסופרים הרוסים והצרכניות משכו 5.6% מכח הקניה של מזון, לעומת 6.7% אשתקד; למכולות ולמינימרקטים הופנה כח קניה של מזון של 15.1%; לעומת 16.6% לפני כשנה; השווקים הפתוחים מושכים 9.6% מכח קניה של מזון, לעומת 8.7% אשתקד; חנויות המפעל מושכות 0.8%, בדומה לאשתקד ומקומות אחרים מושכים 5.1% מכח קניה של מזון, לעומת 4.5% אשתקד.
 
קרינגל מציין, כי משקי הבית בישראל עורכים את קניותיהם ב-3.2 נקודות מכירה בממוצע. כ-13% ממשקי הבית נוהגים לקנות בחנות אחת בלבד, כ-19% נוהגים לפזר קניות בין 5 נקודות מכירה או יותר.
 
יו"ר וועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי ככל שרמת ההכנסה גבוהה יותר, כך עולה שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים. כ-38% מבעלי ההכנסה הגבוהה מרכזים קניותיהם בסופרים הענקיים. לעומת, 26% מכלל האוכלוסיה. שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים ובמכולות גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה מאוד. בתוך כך, 22% מבעלי ההכנסה הנמוכה מרכזים את קניותיהם במכולות לעומת 13% מכלל האוכלוסיה; 18% מבעלי ההכנסה הנמוכה מרכזים את קניותיהם בשווקים לעומת 8% מכלל האוכלוסיה. כצפוי שיעור גבוה של אוכלוסיה דתית-חרדית מרכז קניות בסופרים ובצרכניות חרדיות.