25% ממפעלי הפלסטיקה והגומי חידשו לאחרונה את הסחר עם הפלשתינאים

25% ממפעלי הפלסטיקה והגומי חידשו לאחרונה את הסחר עם הפלשתינאים. כך מסר צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ויו"ר צ.א.ג בהסתמכו על סקר שנעשה לאחרונה בקרב יצרני הענף


00:00 ,09.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
25% ממפעלי הפלסטיקה והגומי חידשו לאחרונה את הסחר עם הפלשתינאים. כך מסר צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ויו"ר צ.א.ג בהסתמכו על סקר שנעשה לאחרונה בקרב יצרני הענף.

יצויין כי תעשייני הפלסטיקה והגומי מכרו לרשות הפלשתינאית ערב האינתיפאדה, בהיקף של כ-130 מליוני ש"ח בשנה

מהסקר מתברר עוד כי ב-20% ממפעלי הענף צומצם בשנה האחרונה מספר הלקוחות בשיעור של 5%; 25% ממפעלי הפלסטיקה והגומי צופים כי השנה ירד ב-2% בלבד, היקף שעות העבודה במפעלם ואילו 75% מהמפעלים לא צופים השנה שינוי בהיקף שעות העבודה.

עוד מתברר מהסקר כי 25% ממפעלי הפלסטיקה והגומי מדווחים על מצוקת אשראי; 80% ממפעלי הענף לא ביצעו בשנה האחרונה השקעות חדשות; כרבע מהמפעלים צופים כי השנה יגדילו השקעותיהם בהיקף של 10%.

להערכתו, בתעשיית הפלסטיקה והגומי צפוי השנה גידול של 3% במכירות לשוק המקומי והם יסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולרים, זאת לאחר גידול של 9% אשתקד. ביצוא הענף צפוי השנה גידול של 1% והוא יסתכם בכ-1.1 מיליארד דולרים, זאת לאחר גידול של 1% אשתקד; סה"כ המכירות יגדלו השנה בכ-2% ויסתכמו בכ-2.7 מיליארדי דולרים, זאת לאחר גידול של 5% במכירות הענף אשתקד; בתעשיית הגומי והפלסטיקה לא צפויה השנה קליטת עובדים, זאת לאחר שאשתקד נקלטו כ-900 עובדים בענף.

ימיני ציין, כי למרות המיתון הכבד בארץ והירידה בביקושים המקומיים והעולמיים, תעשיית הפלסטיקה הישראלית שומרת על הקיים, תוך ניצנים של גידול בתחומים של חדשנות בפיתוח המוצרים, שם יש לישראל יתרון יחסי.

הוא הוסיף, כי ישראל מתקרבת לצריכה של 1 מליון טון בשנה של חומרי גלם לתעשיית הפלסטיקה. דבר שיביא את ישראל אל המקומות הראשונים בעולם בצריכה לנפש של חומר גלם זה.

ימיני קרא לממשלה להכיר בעיצוב כחלק מהמו"פ ודרש להקציב 200 מליון ש"ח להקמת קרן מיוחדת לסיוע בעיצוב התעשייתי.

הוא ציין, כי במסגרת קרן תנופה של המדען הראשי לעידוד היצוא, נעשו לאחרונה התחלות לסיוע לעיצוב התעשייתי, אך לדעתו, יש להגביר המאמצים והתקציבים למטרה זו. זאת כדי שתעשיית הפלסטיקה תוכל להתפתח ולהרחיב את תחומי היצוא שלה לשוקי העולם.

הוא ציין, כי תעשיית הפלסטיקה והגומי תתרכז השנה בחינוך לחדשנות ויצירת יתרון תחרותי לענף, דרך חדשנות, עיצוב המוצר וההשקעה במחקר ופיתוח בתחום החומרים.

הוא קרא לכל הגורמים ליצור מאסה קריטית של חדשנות ישראלית שתוכל להתחרות בשוקי העולם. הכוונה ליצירת שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות ומכללות כגון שנקר, מרכז הפלסטיקה בטכניון ועוד.

הוא ציין, כי בכוונת איגוד הפלסטיקה ליצור השנה תחרות עיצוב בין המפעלים לבין עצמם, ותחרות דומה במערכת החינוך, במסגרת בתי הספר לעיצוב. זאת במטרה להגביר את המודעות לעיצוב ולחדשנות בתעשיית הפלסטיקה והגומי.

בתעשיית הפלסטיקה והגומי כ-200 מפעלים.