22 אלף איש ביקרו בתערוכת החקלאות "אגרו-משוב"

22 אלף איש ביקרו בתערוכת החקלאות השנתית ה-15 במספר "אגרו-משוב 2005" ובשתי התערוכות שנערכו במקביל לה: תערוכת המים "אקווה ישראל" ותערוכת הגינון "גנים ירוקים"


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

22 אלף איש ביקרו בתערוכת החקלאות השנתית ה-15 במספר "אגרו-משוב 2005" ובשתי התערוכות שנערכו במקביל לה: תערוכת המים "אקווה ישראל" ותערוכת הגינון "גנים ירוקים".
 
מסיכום שערכה הנהלת התערוכה עולה שכמעט כל המבקרים היו אנשי מקצוע הקשורים בתחום עיסוקם לנושאי התערוכות: 45% מהמבקרים, שהם כ-10,000 איש היו חקלאים, מדריכים, חוקרים ונציגי חברות בתחום החקלאות, 33% מהמבקרים (כ-7000 איש) בתחום המים ואילו 21% (4500 איש) בתחום הגינון.
 
מנכ"ל התערוכה, חיים אלוש, מסר שבין המבקרים בתערוכה בלטו השנה משלחות של אורחים מחו"ל שהגיעו מכל חלקי העולם: המזרח הרחוק, אפריקה, אירופה, ארצות הברית ודרום אמריקה. בסך הכל ביקרו בתערוכה 1500 אורחים מחו"ל. לאור הרגיעה הבטחונית בחודשים האחרונים היתה התענינות גדולה של גורמים מחו"ל בביקור בתערוכה, אולם חלקם לא הספיקו להגיע בפועל בגלל הזמן הקצר שנותר עד לתערוכה.
 
אלוש מסר שתערוכת החקלאות ה-16 במספר תתקיים בתחילת 2006 במרכז הירידים בתל אביב. הוא ציין שלקראת התערוכה הבאה ירוכז מאמץ בשיווק התערוכה בחו"ל והוא הוסיף שרבים מאלו שלא הצליחו להגיע השנה יגיעו לתערוכה הבאה. על פי הערכה יגיעו לתערוכת אגרו-משוב 2006 כ-5000 אורחים מחו"ל.
 
גולת הכותרת המקצועית בתערוכת "אגרו-משוב" היה פרויקט חממת העתיד, שהציג את הטכנולוגיות החדישות ביותר בעולם החקלאות, כולל שיטות בקרה מתקדמות על הצמחים בחממה, בקרת אקלים, השקיה ועוד. בין החידושים: מערכת אוטו אגרונום – החקלאי האוטומטי – המשמשת לתפעול החממה. המערכת מתחברת לשורשים של הצמח ובודקת שינויים פיסיקלים וכימיים. על פי הנתונים המערכת מחליטה בעצמה כמה לדשן ומתי  להשקות. זו מערכת ראשונה מסוגה בעולם המקבלת החלטות באופן עצמאי בלי מעורבות של החקלאי.
 
בפרויקט הוצגה שיטת חימום חדשה לגידולים חקלאיים שבה הצמח מחומם באופן ישיר על ידי תנור גז. השיטות הקיימות מחממות את כל חלל החממה תוך איבוד אנרגיה. בשיטה החדשה, המתאימה לצמחים קטנים, הם מחוממים ישירות. המערכת נוסתה בהצלחה והביאה לחסכון של 30% בעלויות האנרגיה תוך כדי הגדלת היבולים.
 
פיתוח נוסף שהוצג בחממה היא מערכת חדשנית לבקרת אקלים בחממות המבטיחה שמירה על טמפרטורה אחידה גם בתנאי חום או קור קיצוניים. המערכת משקללת את נתוני הטמפרטורות בתוך החממה ומחוצה לה, מצליבה אותם עם הטמפרטורה המבוקשת ומווסתת את הטמפרטורות בהתאם לנתונים. המערכת כוללת אפשרות לצינון החממה בימי חום בלי ליצור צל בחממה, שעלול להפריע להתפתחות הצמחים.
 
אחד ממוקדי המשיכה בתערוכה, שריכז סביבו ענין רב היתה תחרות מלכת היופי של ענף הרפת שקייימו "שיאון" והתאחדות מגדלי הבקר. בתחרות זכתה הפרה צוף מקיבוץ גנוסר, בתו של פר ההרבעה מרסיה. הפרה, שמשקלה 450 קילו, זכתה בתואר הודות לעטין הנאה ולרגליה החזקות. הפרס שניתן לפרה הוא זכות לקבלת זירמה מפרי הרבעה ללא תשלום לכל חייה. הרפתן המאושר, אבנר בורר מגנוסר, קיבל מגן הוקרה.