2,000 עובדים תאילנדים יגיעו לארץ לעבוד בחקלאות

זאת בעקבות חתימת ההסכם להעסקת עובדים זרים בחקלאות. התאחדות חקלאי ישראל: הגעת העובדים מצילה את העונה החקלאית הקרובה


00:00 ,11.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות חתימת ההסכם להעסקת עובדים זרים בחקלאות. התאחדות חקלאי ישראל: הגעת העובדים מצילה את העונה החקלאית הקרובה
 
בימים הקרובים יגיעו לארץ 2000 עובדים תאילנדים לעבודה במשקים חקלאיים. הגעת העובדים התאפשרה בעקבות הסכם ארוך טווח שנחתם בין התאחדות חקלאי ישראל לבין הממשלה בנוגע להעסקת העובדים הזרים בחקלאות בחמש השנים הקרובות.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המרכז את תחום העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל, מסר כי מתחילת 2009 לא התאפשרה כניסה לארץ של עובדים תאילנדים במקום העובדים שסיימו את תקופת עבודתם ולכן נוצר מחסור בעובדים. לדברי חדד, מתן האישורים לכניסת העובדים לארץ מצילה את החקלאים מנזקים כבדים שהיו עלולים לקרות לולא הידיים העובדות של העובדים התאילנדים.
 
מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי לאחרונה ביקר בישראל שר העבודה התאילנדי שהבטיח כי ממשלתו תעשה מאמץ על מנת למנוע תופעות של ניצול עובדים ותשלום עמלה מופרזת על ידי עובדים תמורת הגעתם לארץ.
 
ההסכם להעסקת העובדים הזרים בחקלאות נחתם בתום מו"מ ארוך שניהל מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן בסיוע שר החקלאות, שלום שמחון. מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי ההסכם יוצר מתווה מסודר שכולל הפחתה מדורגת של מספר העובדים לאורך כחמש שנים ובמקביל עידוד של הרחבת השימוש בטכנולוגיות חוסכות כוח אדם בחקלאות.
 
לדברי חדד, ההסכם מעניק לחקלאים ודאות בנוגע למספר העובדים שיעמדו לרשותם בשנים הבאות ומאפשר להם לתכנן בצורה בטוחה יותר את ההשקעות במשקים.