19 הסכמים לשת"פ טכנולוגיים נחתמו עם חברות באיחוד האירופי

משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים: 19 הסכמים לשיתופי פעולה טכנולוגיים נחתמו בשנתיים האחרונות בין חברות ישראליות לבין חברות באיחוד האירופי, במסגרת פרויקט ה- IRC - הפרוייקט לשיתוף הפעולה הטכנולוגי באירופה


00:00 ,27.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים: 19 הסכמים לשיתופי פעולה טכנולוגיים נחתמו בשנתיים האחרונות בין חברות ישראליות לבין חברות באיחוד האירופי, במסגרת פרויקט ה- IRC - הפרוייקט לשיתוף הפעולה הטכנולוגי באירופה

19 הסכמים לשיתוף פעולה טכנולוגי - חדשני נחתמו בשנתיים האחרונות בין חברות ישראליות לבין חברות השייכות למדינות באיחוד האירופי. זאת במסגרת פרוייקט ה- IRC, (INNOVATION RELAY CENTERS) -הפרוייקט לשיתוף הפעולה הטכנולוגי באירופה, המופעל בשותפות של מתימו"פ והתאחדות התעשיינים. כך מסר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

נחום ציין, כי ההסכמים לשיתוף פעולה טכנולוגי הינם בתחומי איכות הסביבה, טיפול במים ופסולת, ביוטכנולוגיה, תרופות, אריזות חדשניות וחממות.

נחום ציין, כי במסגרת פרוייקט ה – IRC התקיימו ב – 5 השנים האחרונות, 800 מפגשים עסקיים בין חברות ישראליות לבין חברות אירופיות בנושאים הבאים: איכות הסביבה, תעופה וחלל, רכב ותעבורה, רפואה, מחקר. כן התקיימו 100 סמינרים ומשלחות עסקיות. במהלך התקופה האמורה הופצו 400 הצעות ובקשות של חברות ישראליות בקרב חברות אירופאיות. ההצעות היו במגוון תחומים כגון: ביוטכנולוגיה, תעבורה, כימיה, בטיחות ואבטחה, רפואה, איכות הסביבה, מזון ועוד. כן הופצו בקרב חברות ישראליות 1,100 הצעות ובקשות של חברות אירופיות.

נחום, ציין, כי פרויקט ה- IRC (לשיתוף הפעולה הטכנולוגי באירופה), הוקם באירופה בשנת 1995 ופועל במסגרת התוכנית לשיתוף פעולה טכנולוגי של נציבות האיחוד האירופי. רשת ה- IRC הוקמה על ידי משרד המדע של הנציבות האירופאית במטרה לקדם את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים בין חברות ממדינות אירופה וממקד את עיקר פעילותו לתעשיות הקטנות והבינוניות (SME).

יצויין, כי הפרויקט מבוסס על רשת מידע אקטיבית ומרכזי פעילות טכניים הפועלים בחסות ארגונים וולונטריים באירופה כגון התאחדויות תעשיינים, מרכזי מחקר, מכונים לעידוד התעשייה והמחקר.

ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ציין, כי סניף ה - IRC בישראל פועל החל מתחילת 1998. הסניף פועל כקונסורציום המורכב מהגופים הבאים: מתימו"פ - מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח והתאחדות התעשיינים לישראל.

התאחדות התעשיינים כמייצגת את הפורום התעשייתי בישראל נבחרה לייצג ולהפעיל את הפרויקט באמצעות האגף לסחר חוץ וקשרים בינ"ל. באגף הוקם משרד המבצע את הפעילות מול כלל התעשיות בארץ . המשרד מספק מידע על הפרויקטים, ייעוץ טכנולוגי , שיווקי, סיוע בקשר עם החברות האירופיות, ואיתורם של אנשי הקשר המתאימים.

יצויין, כי הפעילות מתקיימת ב- 3 מישורים: ביצוע התאמות-שידוכים עסקיים בין חברות ומפעלים ישראליים לאירופאים; ביקורים ומפגשים בחברות; ייזום ביקורי משלחות תעשייתיות מאירופה בישראל.

הפרוייקט בהתאחדות התעשיינים מסייע לעסקים קטנים ובינוניים בנושאים של ניתוח תהליכים טכנולוגיים, ואיתור פרטנרים אירופאים מתאימים למיזמים ושת"פ.
כמו כן, נחום ציין, כי הפרוייקט המתבצע בהתאחדות התעשיינים פועל ליצירת קשר בין חברות ישראליות לחברות ומוסדות ברחבי אירופה. מעניק שירותי שיווק והעברת מידע דו-סטרית אודות מוצרים ו/או טכנולוגיות חדשות ע"י: הפצת מידע על פיתוח מוצר חדש של מפעל מסוים בין המרכזים השונים ולהפך. כמו כן, מעניק המפעל אינפורמציה עדכנית מחברות ומכוני מחקר אירופיים.

עוד הוסיף, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, כי ה-IRC מייעץ ומסייע בשיתוף פעולה על רקע של השלמת ושידרוג יכולות טכנולוגיות בין החברות התעשייתיות.

יצויין, כי ברשת פועלים כ - 280 סניפים ומרכזי פעילות ברחבי האיחוד האירופאי, ובישראל. כל סניף פועל באופן עצמאי ומהווה "חלון" לסקטור התעשייתי המקומי והאירופאי, ומסייע לחברות לשתף פעולה על בסיס טכנולוגי, וכן לנצל בצורה היעילה ביותר את יכולות השיווק וההפצה של הרשת בין המדינות השונות החברות ברשת. המרכזים פועלים כממיינים כמפקחים וכמקדמים את ההצעות והבקשות המופצות ברשת.