14 תוכניות “נופר” חדשות למחקר בתחום הביוטכנולוגיה

ועדת מגנט בראשות המדען הראשי אישרה 14 תוכניות “נופר” חדשות למחקר בתחום הביוטכנולוגיה בתקציב של 5 מיליון ₪


00:00 ,02.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת מגנט בראשות המדען הראשי אישרה 14 תוכניות “נופר” חדשות למחקר בתחום הביוטכנולוגיה בתקציב של 5 מיליון ₪

ועדת מגנט בראשות ד"ר אלי אופר, המדען הראשי של משרד התמ"ת, אישרה 14 תוכניות “נופר” חדשות למחקר בתחום הביוטכנולוגיה בתקציב של כ-5 מליון ₪. הצעות אלו נבחרו מתוך כ- 40 הצעות שהוגשו.

בפרויקטים, שאושרו בסבב זה פעילים חוקרים מהאוניברסיטה העברית, מאוניברסיטת תל אביב, מאוניברסיטת בר אילן וממכון ויצמן, וכן מהמרכזים הרפואיים שיבא, רבין ורמב"ם.
בין התאגידים העסקיים המעורבים במחקר נמצאות: טבע, פארמוס, גמידה סל, RAD, פרוטאולוג'יס, אלפה אומגה, פרוכון ועוד.

תוכניות המחקר שאושרו מיועדות לבחון בין היתר אנזים חדש לטיפול בנגיף HIV, טיפולים חדשניים למחלות הסרטן והסוכרת, גישה חדשנית לטיפול בהפרעות נוירולוגיות, השבחת צמחים ועוד.

אילן פלד, מנהל תוכנית מגנט בלשכת המדען הראשי, מסר כי ניתן ללמוד על הרלוונטיות של תוכניות מהביקוש הגבוה ומהאיכות הגבוהה של ההצעות. פלד מוסיף כי בסיבוב האחרון ניתן היה לראות הצעות מחקר במגוון נושאים ממרבית האוניברסיטאות, מכוני המחקר והמרכזים הרפואיים בישראל.


ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, מסר כי באמצעות התמיכה הממשלתית מצליחה התוכנית לחבר בין שני העולמות - האקדמיה והתעשייה - ולהעשיר את פוטנציאל הידע הטכנולוגי של חברות הביוטכנולוגיה בישראל. אופר הוסיף כי התוכנית היא חלק ממכלול רחב יותר של מרכיבים שנועדו לתמוך בתעשיית הביוטכנולוגיה בישראל ובהם קרן המו"פ, מגנט, החממות הטכנולוגיות ואפיק חדש של קרן ההזנק לתמיכה בביוטכנולוגיה.

עוד מוסיף אופר כי צפוי להשתתף בשבוע הבא בכנס הבינלאומי של תעשיית הביוטכנולוגיה בסן פרנסיסקו, ארה"ב. במהלך הכנס ייפגש המדען עם קבוצות משקיעים המתמחים בתחום הביוטכנולוגיה ויציג בפניהם בין היתר את פרטי המכרז הנוכחי להפעלת החממות הביוטכנולוגיות החדשות.

תוכנית "נופר", שהיא אחת ממסגרות הפעילות במגנט, החלה לפעול בשנת 2002 במטרה לתמוך ולעודד העברת ידע מהאקדמיה לתעשייה ולהכווין את הישגי המחקר המדעי מתחום הביוטכנולוגיה למסגרות יישומיות בתעשייה הישראלית. זהו הסבב הרביעי של אישורי תוכניות מחקר במסגרת התוכנית. עד כה אושרו 50 תוכניות בתקציב של 18 מיליוני ₪.
הפעילות המחקרית ב"נופר" מתבצעת במוסד מחקר אקדמי בליווי צמוד של גוף עסקי תעשייתי כשלב מכין לקראת המשכה בתעשייה. תוכניות המחקר בהיקף של עד 100 אלף דולרים ממומנות ב – 90% ע"י מענק של לשכת המדען הראשי ו 10% נוספים מעלות המחקר ממומנים ע"י התאגיד העסקי.