תעשיה ישראלית בבייג'ין בהיקף של יותר מ-300 מיליון דולר

בין העבודות שביצעו חברות ישראליות באולימפיאדה בתחומי ההייטק, פלסטיקה, טקסטיל ומתכת. תע"ש תספק שני לוויני תקשורת עבור האולימפיאדה בעיסקה בהיקף של 180 מיליון דולר


00:00 ,04.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בין העבודות שביצעו חברות ישראליות באולימפיאדה בתחומי ההייטק, פלסטיקה, טקסטיל ומתכת. תע"ש תספק שני לוויני תקשורת עבור האולימפיאדה בעיסקה בהיקף של 180 מיליון דולר
 
היקף העבודות שבוצעו חברות ישראליות באולימפיאדת בייג'ין נאמד ביותר מ-300 מיליוני דולרים. כך נמסר מהתאחדות התעשיינים בעקבות בדיקה שנערכה בנושא לקראת פתיחת האולימפיאדה.
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר, כי מדובר בין השאר, בתחומי ההייטק (מוצרי אבטחה ובטחון), מתכת, פלסטיק, טקסטיל ועוד.
 
כך למשל, על פי הפרסומים, נחתם הסכם בין התעשייה האווירית לחברת תקשורת סינית לאספקת שני לוויני תקשורת עבור שידורי האולימפיאדה. היקף העסקה נאמד בכ-180 מיליוני דולרים. יודגש שהתעשייה האווירית הכחישה היום פרסום זה.
 
עוד עולה מהפרסומים, כי חברת נייס המספקת מוצרי ביטחון ואבטחה, הודיעה כי משרד הרכבות הממשלתי מסין הזמין ממנה מערכת וידאו דיגיטלי עבור הקו הבין עירוני בייג'ין - טיאנג'ין, כדי למנוע תאונות.
 
עוד עולה מהפרסומים כי חברת פלרם יצרנית לוחות פלסטיק, זכתה בחוזה לקירוי תחנת רכבת מסין כחלק מההכנות לאולימפיאדה, היקף החוזה כ-7 מיליון שקל. כן תכסה החברה בלוחות סולאריים את אצטדיון האתלטיקה, את קירות אולם השיש ואולם תחרות נוסף. בפרוייקט אחר היא בונה, על פי הפרסומים, קירות אקוסטיים לכל אורך כביש הגישה לכפר האולימפי בהיקף עסקאות כולל של כ-5 מיליון דולר.
 
עוד עולה מהפרסומים, כי חברת תדיראן טלקום תספק מערכת תקשורת לרכבת התחתית של בייג'ין ולרכבת המהירה לשדה התעופה ולמרכז השליטה והבקרה של שדה התעופה בבייג'ין, שווי העסקה 3 - 4 מיליוני דולרים.
 
על פי הפרסומים נבחרה חברת אי.סי.איי טלקום, לספקית להרחבת תשתיות התמסורת בעבור רשת הסלולרית של חברת "זייאנג יוניקום".
 
יצוין כי ההשקעות של סין באולימפיאדת בייג'ין נאמדות בכ-32 מיליארדי דולרים.    
 
עודד ארבל, הנספח המסחרי ישראל בסין, ציין כי בשל הרצון הסיני להראות לעולם עד כמה מתקדמת המדינה ואיזו כברת דרך עשתה בשנים האחרונות, השתתפותן של חברות סיניות בפרוייקטים היווה יעד משמעותי בפני עצמו וחלקן של חברות בינלאומיות בנתח הפרוייקטים היה כנראה קטן יותר מאשר במשחקים אולימפיים קודמים.