תנועת המושבים מקימה מטה פעולה בעקבות נזקי הקרה

בעקבות הקרה שפקדה את כל אזורי הארץ, תנועת המושבים בשיתוף עם התאחדות חקלאי ישראל ומזכירי ארגוני המגדלים מקימה מטה פעולה שיפעל יחד עם משרד החקלאות על מנת שהחקלאים שנפגעו יקבלו את הפיצוי ההולם


00:00 ,30.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הקרה שפקדה את כל אזורי הארץ, תנועת המושבים בשיתוף עם התאחדות חקלאי ישראל ומזכירי ארגוני המגדלים מקימה מטה פעולה שיפעל יחד עם משרד החקלאות על מנת  שהחקלאים שנפגעו יקבלו את הפיצוי ההולם.
 
לדברי איציק כהן, יו"ר אגף המשק בתנועת המושבים, הקרה שפקדה אותנו לפני כשבועיים היתה שונה מאירועי קרה שהיו בעבר. היא נמשכה כשבוע ימים, לעומת אירועי קרה נקודתיים שהיו בעבר, כמו כן רוב אזורי הארץ מהגליל ועד לערבה נפגעו. אירוע זה אינו עונה להגדרות שנקבעו בחוקי פיצוי נפגעי אסון טבע.
 
הקנ"ט מקבל את דיווחי החקלאים ודיווחי השמאים שלו, כמו כן מדריכי משרד החקלאות מרכזים את נתוני הפגיעה בכל ענפי החקלאות. הנזקים מתחלקים לנזק ישיר בצומח ובתוצרת ונזק עקיף בענפי הגידול שיתבהר בעתיד.
 
מהנתונים שנאספו עד כה עולה כי הנזק שנאמד מגיע לכ-600  מיליון שקלים. מרבית הנזק הוא בענף הירקות וכמו כן נפגעו בצורה קשה מטעי פירות וגידולי פרחים. גם ההדרים וגידולי הדגים בבריכות הפתוחות נפגעו.
 
חלק מהענפים מבוטחים בקנ"ט בביטוח חובה ובביטוח רשות וחלק כלל אינם מבוטחים. סך הכיסוי הביטוחי בקנ"ט לכל הענפים עומד על 260 מיליון ₪.
 
את הפער בין הכיסוי הביטוחי בקנ"ט לנזק בפועל דרש שר החקלאות שלום שמחון מהממשלה כסיוע לחקלאים. תנועת המושבים בשיתוף עם התאחדות חקלאי ישראל ומזכירי ארגוני המגדלים הקימו מטה פעולה שיפעל יחד עם משרד החקלאות לעקוב אחר הנתונים והפעולות שיעשו.
 
מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, מסר שהתנועה תפעל לכך שחקלאים שענפיהם קרסו באופן מוחלט וזקוקים לתזרים מזומנים לתשלומי שכר לעובדים והתחייבויות שוטפות יקבלו פיצוי מהיר בהליך מזורז. כמו כן שהפיצוי יהא מבוסס נתוני שמאות מסודרים, פשוט והוגן.