תיחתם הצהרה משותפת על סחר ושת"פ כלכלי עם ארבע מדינות באפריקה

משלחות של אנשי ממשל ועסקים מליבריה, בנין, רואנדה ובורונדי יבקרו בישראל במסגרת הוועידה השנתית של ה-ICCC בירושלים


00:00 ,27.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחות של אנשי ממשל ועסקים מליבריה, בנין, רואנדה ובורונדי יבקרו בישראל במסגרת הוועידה השנתית של ה-ICCC בירושלים
 
כתוצאה ממגעים אשר החלו לפני שנתיים של סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי ונשיא התאחדות התעשיינים, מר שרגא ברוש, וארגון ה-ICCC, ובהמשך למאמצי הקידום של היצוא הישראלי לאפריקה, שמוביל משרד התמ"ת זוכה היבשת השחורה לדגש מיוחד בוועידת הארגון הבינלאומי של לשכות המסחר הנוצריות (ICCC). הארגון מקיים את הוועידה השנתית שלו בירושלים בין ה-28 באפריל ל-1 במאי 2008. בארגון חברים מאות אנשי עסקים אשר יגיעו לישראל על מנת לפגוש את קהיליית העסקים הישראלית.
 
במסגרת הוועידה יתקיים ביקור בארץ של משלחות אנשי ממשל ועסקים מארבע מדינות אפריקאיות – ליבריה, בנין, רואנדה ובורונדי. הארגון הנוצרי מעוניין לשלב בפעילות זו בין אהבתו לישראל ורצונו לסייע לאפריקה.
 
משרד התמ"ת, המכון הישראלי ליצוא ושיתוף פעולה בינלאומי והתאחדות התעשיינים בישראל שותפים לארגון הפעילות ביחד עם ה-ICCC. הועידה תהווה פלטפורמה למפגשים עסקיים בין אנשי עסקים מישראל, אנשי עסקים החברים ב-ICCC וכן אנשי ממשל ועסקים מארבע המדינות באפריקה.
 
יצוין כי המדינות ליבריה, בנין, רואנדה ובורונדי זקוקות לשדרוג משמעותי של תשתיות בתקשורת, מים, חשמל, כבישים וכדומה. יש לזכור שמדובר בארבע מן הכלכלות העניות ביבשת ולכן ישנה פעילות ענפה של ארגוני סיוע בינלאומיים. ארגוני מימון בינלאומיים וקרנות פעילים בכל המדינות הללו בחסות של האו"ם והבנק העולמי. כמו כן, ישנן הזדמנויות רבות בתחום החקלאי, שמהווה את המרכיב העיקרי בכלכלות של ארבע המדינות וכן בתעשייה המסורתית.
 
ביום ד', 30 באפריל, יחתום, בשם מדינת ישראל, סגן ראש הממשלה ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אלי ישי, על "הצהרה משותפת על סחר ושיתוף פעולה כלכלי" בין מדינת ישראל לבין כל אחת מארבע המדינות האפריקניות.
 
לאור ההתפתחויות הכלכליות והיציבות השלטונית החיוביות במדינות שונות ביבשת, והעניין הגובר של קהיליית העסקים הבינלאומית ושל מדינות העולם בפוטנציאל הכלכלי הגדול הגלום באפריקה, מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת פועל להרחבת והגברת הפעילות ביבשת אשר יבוא לביטוי גם בפתיחת נספחות מסחרית בדרום אפריקה בקיץ. הגידול בהשקעות זרות באפריקה, עליית מחירי הנפט, מחצבים וסחורות נוספות, הביאו לכך שבמדינות רבות באפריקה נפתחו דלתות חדשות והזדמנויות עסקיות מעניינות. אפריקה זקוקה לשדרוג תשתיות ולאימוץ טכנולוגיות מתקדמות כדי לעלות על מסלול צמיחה יציב. חברות מישראל מציעות ערך מוסף שעשוי לסייע מאוד לאפריקה בתחומים כגון הטלקום, המים, החקלאות ועוד. משרד התמ"ת זיהה גם הוא שזמנה של אפריקה הגיע.
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי הוא שוקד בימים אלו על פתיחתה מחדש של הנספחות המסחרית בדרום אפריקה אשר תהווה עבור החברות הישראליות גשר ליבשת השחורה כולה.