תחנת ההסגר באשדוד תגבה את חיפה

משרד הבריאות קיבל את בקשת איגוד לשכות המסחר לעבוד במתכונת חירום, לפיה מסמכי יבוא של מטענים הנמצאים בתחנת ההסגר שבנמל חיפה יועברו לצורך קבלת אישור שחרור לתחנת הסגר בנמל אשדוד, אשר תשמש גיבוי לעבודת התחנה בחיפה


00:00 ,20.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בכך נענה משרד הבריאות לבקשת איגוד לשכות המסחר
 
משרד הבריאות קיבל את בקשת איגוד לשכות המסחר לעבוד במתכונת חירום, לפיה מסמכי יבוא של מטענים הנמצאים בתחנת ההסגר שבנמל חיפה יועברו לצורך קבלת אישור שחרור לתחנת הסגר בנמל אשדוד, אשר תשמש גיבוי לעבודת התחנה בחיפה.
 
זאת בעקבות פנייתו של חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר לנציגת משרד הבריאות, שירלי דראי לאסט, מהנדסת מחוז אשקלון, הממונה על תחנת הפיקוח בנמל אשדוד.
 
כידוע, משרד הבריאות בודק בתחנות ההסגר שבנמלים את המזון שיובא טרם שחרורו הסופי מהנמל. בעקבות ההפרעות בפעילות נמל חיפה, בשל המצב הביטחוני בצפון, נוצר צורך דחוף להסדיר את אישורי משרד הבריאות העוברים דרך תחנת ההסגר בחיפה.
 
חיים עוז ציין שהיענותו של משרד הבריאות לפניית האיגוד מקלה על היבואנים בבואם לשחרר את מכולות המזון מנמל חיפה שכבר נפרקו מהאוניות, ומסדירה עבורם את תהליכי השחרור שנוצרו עקב השבתת הפעילות בנמל חיפה. "בשל המצב הביטחוני המיוחד שבו אנו שרויים, על כל רשויות המדינה לנקוט יוזמה אישית ולבחון היכן ניתן להקל על המגזר העסקי, ובכלל זה ענפי  המסחר, השירותים והתעשייה, בכדי לאפשר מזעור נזקים ולמנוע האטה בפעילות הכלכלית".
 
כמו כן, כפי שפורסם אמש, בשל המצב הביטחוני בית המכס אשדוד יפעל כבית מכס המגבה את בית המכס חיפה ויבצע עבורו את כל פעולות שחרור הטובין, בנוסף לעבודתו השוטפת.