תורכיה מצטרפת למעגל הסכמי הצבירה של ישראל מול הקהילה האירופית

נכנס לתוקפו פרוטוקול B המחליף את הפרוטוקול הנוכחי בהסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של תורכיה המאפשר צבירה עם הקהילה האירופית


00:00 ,23.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נכנס לתוקפו פרוטוקול B המחליף את הפרוטוקול הנוכחי בהסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של תורכיה המאפשר צבירה עם הקהילה האירופית
 
דוד חורי, מהנדס תחום בכיר יצוא/כללי מקור ברשות המסים פרסם כי החל מהיום, ובכפוף להודעת הקהילה האירופית, נכנס לתוקף פרוטוקול B החדש המחליף את פרוטוקול הנוכחי בהסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של תורכיה, המאפשר צבירה עם הקהילה האירופית.
 
במסגרת מערך הסכמי הצבירה שעליו חתומה ישראל, יכולות מדינות החברות במערך זה לחלק את תהליכי היצור בהתאם ליתרונות היחסיים של כל מדינה ועדיין לייצא לשוק יעד במסגרת אותו מערך בפטור ממכס.
 
השתתפות ישראל במערך צבירה מול הקהילה האירופית, מאפשר למעשה ליצואנים מישראל ומתורכיה לחרוג מאחד מעקרונות היסוד של הסכם הסחר עם מדינות האיחוד האירופי, האומר כי על מנת לזכות בהטבות מכסיות במסגרת ההסכם, על היצואן לשגר את הסחורה ישירות ליעד היצוא באירופה. הצבירה הפאן אירופית מאפשרת ליצואן הטורקי או הישראלי לעבד את המוצר ולהופכו למוצר מוגמר בישראל או בטורקיה בכפוף לתנאי הסכם הצבירה, טרם הגעת הסחורה ליעד היצוא באירופה.
 
חורי הוסיף כי ההסכם, שעניינו החלת הצבירה האירופאית-ים-תיכונית, יפורסם באתר האינטרנט של רשות המסים ומשרד התמ"ת באמצעות אתרים של הארגונים המייצגים וכן בפרסומים אחרים.
 
חורי הודיע בנוסף כי מינהל המכס יפרסם בימים הקרובים הוראות נוהל בדבר יישום ואכיפת ההסכם על נספחיו, ועל כל הנגזר ממנו.

File 1