תוצאות עסקיות חיוביות למשלחת העסקית שהצטרפה לשר אולמרט בביקורו בדרא"פ

ראש המשלחת העסקית ארז מלצר: נערכו לחברי המשלחת כ- 100 פגישות אישיות; היקף העסקאות של חברי המשלחת מוערך בכ- 30 מיליון דולר; אולמרט חתם במהלך הביקור על הסכם השקעות בין המדינות וסיכם על חתימת הסכם סחר במהלך 2005 והסכם הבנות בתחומי החקלאות ופיתוח אזורים צחיחי


00:00 ,24.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ראש המשלחת העסקית ארז מלצר: נערכו לחברי המשלחת כ- 100 פגישות אישיות; היקף העסקאות של חברי המשלחת מוערך בכ- 30 מיליון דולר; אולמרט חתם במהלך הביקור על הסכם השקעות בין המדינות וסיכם על חתימת הסכם סחר במהלך 2005 והסכם הבנות בתחומי החקלאות ופיתוח אזורים צחיחים, בהפעלת שיטות טכנולוגיות מתקדמות של ישראל בדרא"פ

המשלחת העסקית שהצטרפה לשר אולמרט בביקורו בדרא"פ שבה הבוקר (24.10) לארץ.

ארז מלצר, נשיא ומנכ"ל נטפים שעמד בראש המשלחת העסקית ציין כי מדובר באחת המשלחות הטובות שהוציא מכון היצוא הישראלי. לדבריו השילוב בין פריצת הדרך המדינית שהושגה בפגישותיו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בשילוב האווירה החיובית והידידותית בה התקיימו המפגשים העסקיים היוו בסיס טוב לפעילותם של חברי המשלחת בדרא"פ.

ארז מלצר מעריך כי עיקר העסקים ופתיחת הדלתות בתחומי תקשורת, אגרו טכנולוגיה ופרוייקטים יבואו לידי ביטוי בהגדלת היקף הפעילות של אותם סקטורים בדרא"פ. מבדיקה ראשונית עולה כי היקף העסקאות של חברי המשלחת מוערך בכ- 30 מיליון דולר. יצויין כי נערכו לחברי המשלחת כ- 100 פגישות אישיות.

עוד מציין ראש המשלחת העסקית ארז מלצר כי חברי המשלחת נפגשו עם אנשי קשר מרכזיים במשרדי הממשלה הרלוונטיים ובחברות הגדולות שיאפשרו קשר ישיר ונוח יותר להמשך הפעילות.

בישיבת סיכום שקיים השר אולמרט בתום הביקור הביעו 23 חברי המשלחת שביעות רצון מהפגישות שקיימו במהלך הביקור.

במהלך הפגישות שקיים השר אולמרט בדרא"פ סוכם על פתיחת דיונים להסכם סחר בין המדינות הכוונה היא לחתום על ההסכם במחצית שנת 2005. שר התמ"ת הדרום אפריקאי מנדיסי מבוטו מפלאונה נענה לפנייתו של השר אולמרט ויגיע לישראל בראש משלחת אנשי עסקים במהלך 2005.

כן סוכם על חתימת הסכם הבנות ושיתוף פעולה בין ישראל ודרא"פ בתחומי החקלאות ופיתוח אזורים צחיחים, בהפעלת שיטות טכנולוגיות מתקדמות של ישראל בדרא"פ. הסיכום הושג במהלך מפגש שקיים השר אולמרט עם שרת החקלאות אנג'לה דדיזה ושרת המים ג'ויילנה סנצ'יקה. ההסכם ייחתם בתוך חודשים ספורים בשילוב המרכז לשת"פ בינלאומי של משרד החקלאות. יצוין כי עד סוף השנה הנוכחית יאותרו בדרא"פ אזורים שבהם יוקמו חוות חקלאיות וייעשה שימוש בטכנולוגיות השקיה ישראליות לניהול משק מים, בחממות מתקדמות וטכנולוגיות זיהוי של תקלות בתשתיות. השרה לחקלאות הציעה במהלך הביקור לקיים שיחות עבודה עם נציגי החברות שיצרפו לשר. שרת המים ושרת החקלאות נענו להזמנתו של השר אולמרט ויגיעו לישראל במהלך שנת 2005.

במהלך הביקור סוכם עוד כי חברות תקשורת ישתתפו בשדרוג מערכת התקשורת של דרא"פ. השר אולמרט נועד עם מנכ"לית משרד התקשורת של דרא"פ מדימאנדה. בפגישה השתתפו גם נציגי חברות תקשורת אשר נלוו לשר בביקורו המנכ"לית ציינה בפני השר אולמרט כי כבר במחצית הראשונה של שנת 2005 תתאפשר השתתפות של חברות ישראליות בבניית תשתיות חדשות בדרא"פ, בפרוייקטים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים וכי בכוונתה למנות איש קשר במשרדה לתיאום עם החברות הישראליות.

כן חתם השר אולמרט עם עמיתו הדרום אפריקאי על הסכם הגנה הדדי על השקעות אשר יאפשר סביבה נוחה יותר לסחר בין המדינות.

עוד נפגש השר אולמרט עם ניקי אופנהיימר יו"ר דה בירס השניים דנו בנושא פעילות שוק היהלומים והרגולציה בדרום אפריקה. השר אולמרט ביקש מיו"ר דה בירס לאפשר לישראלים לקבל הקצאות של סייטים צעירים בהיקפים כספיים נמוכים יחסית בענף היהלומים. כמו כן במהלך ביקורו ביקר השר אולמרט במכרה יהלומים.

במסגרת הביקור בדרא"פ נועד השר אולמרט עם נשיא דרא"פ טאבו מאבקי. הפגישה נערכה באווירה ידידותית במיוחד, תוך שהנשיא מאבקי מדגיש שאין שום מכשול בשיפור היחסים בין המדינות.

בפגישה שקיים השר אולמרט עם הנשיא לשעבר של דרא"פ נלסון מנדלה במעונו הפרטי ביוהנסבורג, אמר מנדלה כי הוא מאמין שאנשים באשר הם רוצים שלום ולא קונפליקט וכי "השלום הוא הנשק הטוב ביותר" .

השר אולמרט נפגש עוד, עם טוני ליאון יו"ר האופוזיציה בדרא"פ. ליאון ציין את החשיבות שמייחס הממשל והנשיא בדרא"פ לביקור. השר אולמרט הציג לליאון את מורכבות המצב הפוליטי הנוכחי בישראל והצעדים לפניהם עומדת הממשלה.