תביעה של מיליון דולר נגד חברה סינית למזגנים החשודה בהונאה של 5 מיליון דולר

חשודה בתרגיל עוקץ נגד שלוש חברות ישראליות, שלטונות המכס ומע"מ ובנק דיסקונט


00:00 ,14.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חשודה בתרגיל עוקץ נגד שלוש חברות ישראליות, שלטונות המכס ומע"מ ובנק דיסקונט
 
תביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א חושפת תרגיל עוקץ והונאה בהיקף של 5 מיליון דולר שביצעה ספקית של מזגנים וחלקי מזגנים מסין כלפי 3 חברות ישראליות, שלטונות המכס והמע"מ ובנק דיסקונט.

על-פי כתב התביעה, בהיקף מיליון דולר, שהוגש נגד החברה הסינית SHUNDE GALANZ ע"י קבוצת היי-טק (2004) מוצרי מיזוג אוויר, ווינאייר ישראל מערכות 2004 ו-א.ש עינת 2002, עולה כי קבוצת הייטק ייבאה מהנתבעת חלקי מזגנים בדרך של הנפקת מכתב אשראי דוקומנטרי לטובת הנתבעת ע"י הבנק בישראל. שתי התובעות האחרות הן אלה שמימנו עבור קבוצת היי-טק את הנפקת מכתבי האשראי לטובת הספקית הסינית.

לאחר קבלת מכתבי אשראי בסך כולל של 3 מיליון דולר החלה הספקית הסינית במשלוח רכיבים לישראל. לאחר שחרור המשלוחים מהמכס התברר, לטענת קבוצת היי-טק, כי קיים פער בין חשבונות הפרפורמה שהונפקו לבין תוכן המשלוחים.

לטענתה, הסתבר כי הפריטים שסופקו הם דגמים מאיכות ירודה ביותר, מקולקלים וחלקם מהווים מלאי סוג ב`. בתביעה נאמר כי הנתבעת אף הצהירה כלפי בנק דיסקונט כי תוכן המשלוחים תואם את חשבונות הפרופורמה.

בדיעבד התברר לתובעת, כי הפריטים שסופקו לה באחד המשלוחים ננטשו ע"י חברת טורנדו מוצרי צריכה, אשר לא הסכימה לקבל את הסחורה הפגומה מהנתבעת.

לדברי התובעות, מדובר בפרשת הונאה חמורה שביצעה הנתבעת ונזקיהן נאמדים ב-5.5 מיליון דולר. תובעות מיוצגות ע"י עורכי הדין עו"ד איל זלר ומיכל נחימזון. טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 224604).