תביעה נגד אגף המכס ומע"מ לשחרור 23 מכולות

הסחורות עוכבו ע"י אגף המכס בחשד כי מיסי הייבוא שולמו בחסר; לדברי המבקשת, עיכוב בשחרור הטובין יגרום לה נזק העולה על 3 מיליון שקל


00:00 ,29.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הסחורות עוכבו ע"י אגף המכס בחשד כי מיסי הייבוא שולמו בחסר; לדברי המבקשת, עיכוב בשחרור הטובין יגרום לה נזק העולה על 3 מיליון שקל
 
חברת ווינאייר ישראל מערכות 2004 מת"א הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה להורות לאגף המכס ומע"מ לשחרר 23 מכולות שיוצאו מסין, הגיעו דרך הים לנמל אשדוד ונתפסו ע"י אגף המכס ומע"מ לפני כשבוע.

המבקשת הוקמה על מנת להעניק מימון לרכישה מחו"ל של מכונות למיזוג אוויר וחלקיהן. במסגרת עיסקת מימון שנעשתה עם חברת היי-טק מערכות היא שילמה לחברה הסינית עבור 23 המכולות, ולאחר הגעת לנמל אשדוד נודע לה כי אגף המכס והמע"מ פתח בחקירה כנגד היי-טק מערכת בנוגע לייבוא קודם של ציוד דומה מסין, בחשד כי מיסי הייבוא שולמו בחסר. בעקבות כך, ולאחר שהבינה כי היי-טק מערכות לא תוכל לקיים את חלקה בעיסקה, החליטה המבקשת למכור את הטובין לחברת פרג תעשיות מאוחדות, אולם פנייתה לגובה המכס לשחרור המכולות נענתה בשלילה בנימוק כי הנושא מצוי עדיין בחקירה.

לדברי המבקשת, מדובר בטובין בשווי של כ-2.7 מיליון שקל, וכל עיכוב קל בשחרור הטובין מפיקוח רשות המכס ימנע את אפשרות השיווק של הטובין ויביא לאובדן המוחלט של ערך הציוד, מאחר ומדובר בציוד עונתי מובהק שייובא לקראת הקיץ. בנסיבות אלה ייגרם למבקשת נזק כלכלי ישיר העולה על 3 מיליון שקל.

ביהמ"ש הורה להעביר את הבקשה לתגובת אגף המכס והמע"מ.

(ת.א. 2162/04).