תבוטל רצועת הניוד של שער החליפין מול סל המטבעות

ראש הממשלה, אריאל שרון שר האוצר, בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר החליטו על ביטול רצועת הניוד של שער החליפין מול סל המטבעות החל מהיום


00:00 ,09.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה, אריאל שרון שר האוצר, בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר החליטו על ביטול רצועת הניוד של שער החליפין מול סל המטבעות החל מהיום. צעד זה בא לנקות שריד של מדיניות שהיתה נהוגה בעבר ולפיה שער החליפין של השקל מול סל המטבעות לא יכול היה לחרוג מגבולות רצועה ואשר כבר שנים גבולותיה אינם אפקטיביים.
 
כזכור, מאז שנת 1997 לא נאלץ בנק ישראל להתערב על מנת להגן על הרצועה וזאת למרות שמאז חלו בה שינויים כך שהיא הפכה לרחבה מאוד (כיום, רוחב גדול מ-60%) ובפועל מתנהל שער החליפין באופן חופשי וללא צורך בהתערבות כלשהי.
 
משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ובנק ישראל הדגישו היום כי מדובר בצעד טכני הנעשה במסגרת המדיניות ההדרגתית והמתמשכת שהחלה לפני למעלה מעשור שנים.
 
הצעד אינו משנה כהוא זה את המסחר במטבע חוץ והוא נועד בעיקר כדי לסווג נכון את שוק מטבע החוץ בישראל כשוק חופשי, בדומה לשווקים האחרים בעולם. הגדרה זו חשובה במיוחד עבור המוסדות הפיננסים הבינלאומיים ועבור המשקיעים הזרים בשוק הישראלי.