תאילנד שוק פוטנציאלי למוצרי מזון מישראל

מארי פרנס מאייר, הנספחת המסחרית בשגרירות ישראל בבנגקוק, מארגנת בפעם הראשונה ביתן תדמית לאומי בתערוכת International Food & Hospitality Show, שתתקיים בבנגקוק בתאריכים 14-17 בספטמבר 2005


00:00 ,21.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בספטמבר השנה תתקיים בבנקוק תערוכת International Food & Hospitality Show
 
מארי פרנס מאייר, הנספחת המסחרית בשגרירות ישראל בבנגקוק, מארגנת בפעם הראשונה ביתן תדמית לאומי בתערוכת International Food & Hospitality Show, שתתקיים בבנגקוק בתאריכים 14-17 בספטמבר 2005.
 
יצויין כי תאילנד מונה כ-62 מיליון תושבים, מתוכם כ- 15% חיים בעיר הבירה - בנגקוק. בנגקוק מאכלסת את העשירון העליון של החברה התאית אשר הינו ברמה סוציו אקונומית מעל הממוצע, עם כוח קניה גבוה.
 
בבנגקוק חיים באופן קבוע גם כמיליון זרים. בניהם נציגים של חברות זרות, בעלי עסקים, משקיעים זרים ודיפלומטים. לאוכלוסיה הזאת יש מודעות למזון בריא והיא צרכנית של מוצרי חלב, מוצרי בריאות, דל שומן וכדומה. מוצרי האיכות שלא מיוצרים היום בתאילנד כגון: מוצרי חלב, מזון דל שומן, שמן זית, מוצרי מאפה, סלטים ועוד, מגיעים היום בעיקר מאוסטרליה, ניו זילנד, ארה"ב וצרפת.
 
סה"כ יבוא מזון לתאילנד, כולל ירקות ופירות טריים, מסתכם בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה.
 
מאייר מציינת כי התערוכה מתקיימת זאת הפעם ה-13 והיא בין התערוכות המובילות באסיה. בשנה שעברה יותר מ-30 ארצות זרות השתתפו בתערוכה. נושאי התערוכה הם: מזון לקמעונאים, לרשתות שיווק, לקייטרינג, מזון מוכן, מוצרי מאפה, יין ועוד. עיקר המבקרים הינם קנייני בתי מלון, סופרמרקטים, רשתות, יבואנים, מפיצים, סיטונאים, מסעדות ועוד.
 
לפרטים נוספים על התערוכה מומלץ לגלוש באתר: www.ifhs.net.
 
נתוני סחר
הסחר ההדדי עם תאילנד במחצית הראשונה של שנת 2005 הסתכם בסך של 423 מיליון דולר. עלייה של 8% ביצוא (ל 183 מיליון דולר) ועלייה של 11% ביבוא (ל 241 מיליון) . עיקר מרכיבי היצוא: יהלומים (64%) מכונות ומכשירים (13%) מוצרים כימיים (14% ).