תאילנד מצטרפת לרשימת מדינות היעד ליצוא

משרד התמ"ת ומכון היצוא החליטו להוסיף את תאילנד לרשימת מדינות היעד ליצוא בשנת 2006-2007, החלטה אשר תביא לדחיפה משמעותית בהיקף הסחר והפעילות הכלכלית בין המדינות


00:00 ,19.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת ומכון היצוא החליטו להוסיף את תאילנד לרשימת מדינות היעד ליצוא בשנת 2006-2007, החלטה אשר תביא לדחיפה משמעותית בהיקף הסחר והפעילות הכלכלית בין המדינות
 
מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט נועד ביום שישי (16. 12) עם שרי האוצר, התעשייה החקלאות, החוץ, ועם השר למשאבים ואיכות הסביבה. שר האוצר וסגן ראש ממשלת תאילנד, שרת החקלאות והשר למשאבים ואיכות הסביבה ציינו בפני השר אולמרט כי כי ממשלת תאילנד הכריזה על 7 פרוייקטי ענק ("מגה פרויקטים") והזמינה מומחים בינלאומיים להשתתף בפרויקטים אלו.
 
מדובר בתכנית מקיפה הכוללת 7 פרוייקטי ענק בהשקעה כוללת של למעלה מ- 40 מיליארד דולר אשר יבוצעו בחמשת השנים הבאות, הפרוייקטים הינם בתחום תחבורת המונים, דיור; ניהול מים; חינוך; בריאות הציבור; שיפור התחרותיות.
 
כל השרים ציינו בפני השר אולמרט כי ישראל סומנה על ידי ממשלת תאילנד כמומחית מספר 1 בתחום ניהול המים וכי ישראל נמצאת בעדיפות ראשונה להשתלבות בפרוייקטים בתחום זה.
 
השר אולמרט אמר במהלך הביקור כי חברות ישראליות נכונות להשקיע לשם השתלבותן בפרויקטים בתחום ניהול מים וכן בפרויקטים נוספים של הממשלה בתחומי התקשורת התחבורה ועוד.
 
השרים סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף לקידום שיתוף פעולה ובחינת אפשרויות לקידום התכנית הלאומית של תאילנד ושילוב חברות ישראליות.
 
יצוין כי משרד התמ"ת יחד עם מכון היצוא החליטו להוסיף את תאילנד לרשימת מדינות היעד ליצוא בשנת 2006-2007. אין ספק כי החלטה זו תביא לדחיפה משמעותית בהיקף הסחר והפעילות הכלכלית בין המדינות. 
 
השר אולמרט נפגש במהלך ביקורו בתאילנד עם השרים הבאים: סגן ראש ממשלת תאילנד ושר האוצר, סגן רוה"מ ושר התעשייה, שר החוץ, השר למשאבים ואיכות הסביבה התאילנדי, שרת החקלאות.
 
 
נתוני סחר
 
יחסי הסחר בין ישראל לתאילנד נמצאים במגמה של התרחבות. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005הסתכם הסחר ההדי ב- 613 מיליון דולר, עליה של 3% ביצוא להיקף של 264 מיליון דולר. היבוא מתאילנד הסתכם בחודשים אלו ב- 349 מיליון דולר, עליה של 5%. עיקר מרכיבי היצוא: יהלומים, מכונות ומכשירים מכניים ומוצרים כימיים.
 
מעבר לנתונים אלו, חברות ישראליות רבות בתחום השירותים פעילות בשוק התאילנדי והיקף פעילותן נאמד בלמעלה מ- 100 מיליון דולר בשנה.
 
בחודשים האחרונים אנו עדים להתעניינות הולכת וגוברת הן מצד החברות הישראליות בשוק התאילנדי והן מצד החברות התאילנדיות בטכנולוגיות הישראליות.