תאגיד סימנס וחברת מקורות יפעלו לפיתוח טכנולוגיות מים ישראליות

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת: הממשלה מברכת על שיתוף הפעולה עם סימנס בתחום טכנולוגיות המים שיביא להרחבת ענף אסטרטגי זה


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת: הממשלה מברכת על שיתוף הפעולה עם סימנס בתחום טכנולוגיות המים שיביא להרחבת ענף אסטרטגי זה
 
מ"מ רוה"מ שר התמ"ת והאוצר אהוד אולמרט ומנכ"ל משרדו מנכ"ל התמ"ת רענן דינור נועדו בשבוע החולף עם מנהל סימנס מים, ד"ר רוג'ר רדקה, ומנהל הטכנולוגיה הראשי, ג'וזף זובאק, ואורן אהרונסון, מנכ"ל סימנס ישראל. בפגישה הוצגו היתרונות הייחודיים של ישראל בכלל ובתחום המים בפרט, בהמשך לתוכנית הממשלה המערכתית לקידום תעשיית טכנולוגיות המים הישראלית. האורחים התרשמו מאוד מהאטרקטיביות של מדינת ישראל בתחום המים.
 
יצוין כי סימנס ביצעה חדירה אסטרטגית לפני כשנה לשוק טכנולוגיות המים העולמי באמצעות רכישת חברות טכנולוגית מים. סימנס כיום הינה החברה הגדולה בשוק זה עם היקף מכירות של כ- 2 מיליארד דולר, תוך שהיא רוכשת בממוצע חברה חדשה מדי חודש וצפויה להכפיל את מכירותיה בשוק תוך 3 שנים.
 
מנהל סימנס מים, ד"ר רוג'ר רדקה, ומנהל הטכנולוגיה הראשי, מר ג'וזף זובאק, הגיעו לישראל  לצורך בחינת אפשרויות שת"פ, זאת בהמשך לפגישות עם רוה"מ אריאל שרון, מ"מ רוה"מ שר האוצר והתמ"ת אהוד אולמרט ויו"ר מקורות, בוקי אורן, עם יו"ר תאגיד סימנס פון פירר ומנכ"ל סימנס ישראל, אורן אהרונסון.
 
במהלך ארבעת ימי הביקור סיירו האורחים במתקני מקורות ברחבי הארץ, נפגשו עם המומחים הטכנולוגיים של החברה והתרשמו מהיכולות הייחודיות בתחומי ניהול מערכות מים, קידוחים, השבת קולחים, התפלה, ביטחון ואיכות מים. בנוסף, הציגה החברה את WaTech- מרכז יזמות ושיתופי-פעולה טכנולוגיים, כפלטפורמה לשיתוף פעולה בין החברות בפרויקטי מחקר ופיתוח טכנולוגיות מים.
 
בסיום הביקור ציין מנהל הטכנולוגיה הראשי של סימנס מים, מר ג'וזף זובאק: "במסגרת עשרות שנות פעילותי בתחום טכנולוגיות המים לא נתקלתי בחברה עם מגוון יכולות כה מרשים כמו מקורות".
 
במהלך הסיור ביקרו האורחים במתקן ההתפלה של חברת VID באשקלון, במו"פ ערבה ובמכונים של אוניברסיטת בן-גוריון בשדה בוקר ונבחן שיתוף פעולה במסגרת מרכז עתיד לפיתוח טכנולוגיות מים שיוקם בנגב.
 
בסיום הביקור האורחים הביעו רצונם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם תעשיית טכנולוגיות המים הישראלית במספר ערוצים: מקורות, המוסדות האקדמיים בישראל, חממות טכנולוגיות, חברות סטארט-אפ בתחום המים ומרכז פיתוח לצורך כך ימונה באופן מיידי צוות ייעודי מקומי שיפעל למימוש ההזדמנות.