תאגיד משתלות חישתיל ייצא 100 אלף שתילים של עגבניית הצימוק

עגבניית הצימוק היא מוצר עגבניות חדש ומיוחד שפותח וטופח במשך 12 שנה.המקור לטיפוח הוא מין עגבנייה שגדלה בר בפרו וייחודה הוא ש"פתחי האוורור" בקליפתה גדולים במידה ניכרת מאלו של עגבנייה אחרת. תוצאתה של תכונה זו היא שהפרי המבשיל אינו נרקב כמו עגבניות רגילות אלא


00:00 ,03.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ירק חדש לגידול עצמי: עגבניית צימוק;חישתיל ייצא השתילים לצרפת, גרמניה ובריטניה
 
עגבניית הצימוק היא מוצר עגבניות חדש ומיוחד שפותח וטופח במשך 12 שנה על ידי פרופ' ארי שפר ממכון וולקני. המקור לטיפוח הוא מין עגבנייה שגדלה בר בפרו וייחודה הוא ש"פתחי האוורור" בקליפתה גדולים במידה ניכרת מאלו של עגבנייה אחרת. תוצאתה של תכונה זו היא שהפרי המבשיל אינו נרקב כמו עגבניות רגילות אלא מצטמק ומתייבש למעין צימוק.
 
חברת טומייזין הישראלית רכשה את כל הזכויות של העגבנייה החדשה ועוסקת במסחור המוצר ברחבי העולם. חברת טומייזין בחרה להתרכז בפעילות פיתוח ומסחור בשוק המזון המקצועי והעבירה בהסכם מסחרי את זכויות יצור ושיווק המוצר לשוק התחביב העולמי לתאגיד חישתיל.
 
חברת טומייזין החלה לשווק את "עגבניות צימוק" בשוק הישראלי הן כחטיף באריזות קטנות והן כמוצר המשלב בתוכו שמן זית ותבלינים. "עגבניות צימוק" הינו מוצר ייחודי וחדשני אשר מיובש בטבעיות ללא חומרים משמרים כלל.כתוצאה מכך נשמרות התכונות והתועלות הבריאותיות שיש לעגבנייה וגם הטעם יוצא דופן ומשובח.
 
תאגיד משתלות חישתיל, יצרן שתילי החקלאות והנוי הגדול בישראל, החל בשיווק המוצר ליצוא ומשלוחי הניסיון הראשונים יתחילו בחודש מרץ 2006. הזמנות ניסיוניות ראשונות בהיקף כולל של 100 אלף שתילים יישלחו באביב הקרוב לצרפת, גרמניה ובריטניה. הירק החדש יימכר בשווקי היצוא כשתילים בעציץ, המיועדים להמשך גידול בגינות הבית.
 
מנהל השיווק של חישתיל, מני שדמי, מסר שעגבניית הצימוק מכילה רמת סוכר גבוהה והיא עשירה בליקופן. עגבניית הצימוק מתאימה לבישול במאכלי פסטה ואורז כתוספת ירק טרי או מיובש. לדבריו, שתילי עגבניית הצימוק של חישתיל ישווקו באירופה תחת המותג "טומצ'יו" (Tomaccio) כחטיף טבעי ובריא שניתן לגדל אותו לבד בבית ולהנות ממנו כשהוא טרי או יבש.
 
חישתיל שכרה את חברת קידום המכירות הגרמנית "קריאיטיב קומפטנס" לצורך ליווי החדרת המותג לשוק חובבי הגינון באירופה. קמפיין ה"טומצ'יו" יתמקד בפעילות "מתחת לקו" מול הרשתות הקמעונאיות המוכרות את צמחי הנוי, ובכלל זה רשתות מזון, חנויות עשה זאת בעצמך ומרכזי הגינון וכן פעולות יחסי ציבור בקרב מקבלי החלטות, מובילים חברתיים, סלבריטאים ועיתונאים.