שרת התמ"ס תפגש עם שר הסחר הקוריאני

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, תיפגש מחר (ה') עם שר הסחר הקוריאני, הוונג דו יון, אשר הגיע לישראל בראש משלחת של כ- 20 אנשי ממשל קוריאניים. מטרת ביקור השר הקוריאני הינה קידום הסחר בין המדינות, במסגרת ועדה משותפת בראשותו ובראשות שרת התמ"ס


00:00 ,10.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרת התמ"ס, דליה איציק, ושר הסחר הקוריאני יקיימו השבוע את הדיונים של הועדה המשותפת לקידום הסחר בין המדינות. עלייה של 7.2% ביצוא הישראלי לקוריאה בינואר-אוגוסט 2002

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, תיפגש מחר (ה') עם שר הסחר הקוריאני, הוונג דו יון, אשר הגיע לישראל בראש משלחת של כ- 20 אנשי ממשל קוריאניים. מטרת ביקור השר הקוריאני הינה קידום הסחר בין המדינות, במסגרת ועדה משותפת בראשותו ובראשות שרת התמ"ס. כמו כן יקיים השר הקוריאני פגישות עבודה עם רוה"מ, שרת התמ"ס, שר החוץ ושר התקשורת.

שרת התמ"ס, דליה איציק, ציינה את חשיבותה הכלכלית של קוריאה והפוטנציאל הרב שקיים בתחומי ההשקעות והשת"פ הטכנולוגי עמה. כלכלת קוריאה צפויה לגדול השנה בכ- 6%, רמת האבטלה בה נמוכה, ההשקעות הזרות גדלות ועקב מחויבות ממשלת קוריאה לקדם את קוריאה במישור הבינ"ל, צפוי שקוריאה תהפוך להיות דומיננטית יותר בכלכלה האזורית והבינ"ל (שותפות הסחר העיקריות של קוריאה הן ארה"ב וסין).

ממינהל סחר חוץ בתמ"ס נמסר כי הועדה המשותפת שתתקיים, היא השנייה בתוך שנתיים ומטרתה לבחון דרכים לקידום הסחר והסרת חסמים לסחר בין המדינות. בין הנושאים שיידונו בועדה: פרוייקטים גדולים ורכש ממשלתי בשתי המדינות, שיתוף פעולה במו"פ ושיתוף פעולה בארצות שלישיות, בחינת הסכם סחר חופשי, הכרה הדדית בתקנים, קידום יצוא חקלאי ועוד. כמו כן צפוי במהלך הביקור להיחתם הסכם ספנות בין המדינות.

יש לציין כי קרן המו"פ המשותפת קוריאה-ישראל, אישרה עד כה השנה 4 פרוייקטים ראשונים ישראלים- קוריאניים בהיקף של כמיליון דולר.

יצוין עוד כי קיימים שיתופי פעולה רבים בין חברות קוריאניות וישראליות כמו: חברת ישקר שרכשה את טגוטק; סמסונג שהשקיעה בכ- 13 (!) חברות ישראליות ביניהן אמבלייז וראד-ויז'יין; שת"פ בין LG ו- אופלוס. כן קיים שת"פ מקיף בין פלאפון, SK וסמסונג, ושת"פ בין יונדאי, צים ואחים עופר.

היצוא לקוריאה בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 215 מיליון דולר לעומת 200 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 7.2%.
היבוא מקוריאה בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 338 מיליון דולר לעומת 369מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 8.2%.