שרת התמ"ס ושר המשפטים וביטחון הפנים בארגנטינה דנו באפשרויות לשת"פ

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, נפגשה ביום ג' עם שר המשפטים וביטחון הפנים של ארגנטינה, חואן חוזה אלורז, שהגיע לארץ להתרשמות מיכולות התעשייה הישראלית בתחום האבטחה


00:00 ,30.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרת התמ"ס לשר משפטים וביטחון פנים בארגנטינה: "ישראל הינה המדינה היחידה בעולם המשלבת רמת פיתוח טכנולוגי גבוהה וניסיון בשטח בתחום הביטחון האישי והציבורי"

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, נפגשה ביום ג' עם שר המשפטים וביטחון הפנים של ארגנטינה, חואן חוזה אלורז, שהגיע לארץ להתרשמות מיכולות התעשייה הישראלית בתחום האבטחה.

במהלך הפגישה נדונו יחסי הסחר בין המדינות ואפשרויות השתלבותן של חברות ישראליות בפרויקטיי אבטחה אזרחית גדולים בארגנטינה. משרד המשפטים ובטחון פנים שהשר אלוורז עומד בראשו מוציא בימים אלו מספר מכרזים גדולים להקמת בתי סוהר בארגנטינה.

שרת התמ"ס, דליה איציק, תארה את התפתחות תעשיית בטחון הישראלית וציינה כי נושא האבטחה הינו חלק טבעי בחייו של כל ישראלי בארץ ובעולם: "ישראל הינה המדינה היחידה בעולם המשלבת רמת פיתוח טכנולוגי גבוהה וניסיון בשטח בתחום הביטחון האישי והציבורי". חברות ישראליות בתחום האבטחה דומיננטיות בתחומים הבאים: יעוץ ואינטגרציה של מערכות אבטחה, אימון והדרכה בהגנה מפני טרור, אבטחת מטוסים ותעופה, פיתוח אמצעי עיקוב ומודיעין, פיתוח ויצור כלי רכב ממוגנים ואביזרים לאבטחה אישית.

שר המשפטים וביטחון הפנים של ארגנטינה, חואן חוזה אלורז, ציין כי ישראל מוכרת כבעלת יכולות גבוהות בתחום הביטחון ובעלת דימוי מצוין בקרב קהילת העסקים הארגנטינאית המודעת היטב למחויבות ארוכת הטווח של התעשיינים הישראלים הפועלים בארגנטינה ובאזור.

עוד נדונו בפגישה אפשרויות שת"פ בין חברות ישראליות לחברות ארגנטינאיות בתחום החקלאות (סקטור החקלאות הוא הסקטור אשר צפוי להביל את ארגנטינה ביציאה מהמיתון) וכן הסכם למניעת כפל מס שהחתימה עליו מתעכבת הדבר פוגע בפעילותן של חברות ישראליות.

היקפי הסחר בין המדינות עלו בהיקף ניכר בתחילת שנות ה- 90 והגיעו לשיא של כ- 200 מליון דולר בשנת 1998 מתוכם מעל 100 מליון יצוא ישראלי לארגנטינה. בעקבות המשבר בארגנטינה והקשיים בהם נתקלו חברות ישראליות בקבלת תשלומים מחברות ארגנטינאיות ירדו היקפי הסחר באופן דרסטי.
היצוא התעשייתי לארגנטינה ירד ב- 9 החודשים הראשונים של שנת 2001 בכ- 80% והוא עומד על 10.9 מליון דולר. היבוא מארגנטינה לישראל ירד גם הוא ב- 32% והוא עומד כיום על 34.8 מליון דולר. ענפי היצוא העיקריים לארגנטינה הם: מכשור מכני חשמלי ואופטי (34%) ומוצרי התעשייה הכימית (45%).