שרת התמ"ס, דליה איציק, תקיים דיון מקיף לקדם את הרעיון לאזור סחר עם טורקיה (QIZ)

שרת התמ"ס: חברות ישראליות שיעבדו באמצעות ה- QIZ ייהנו גם מערוצי השיווק של המוצרים התורכים בארה"בשרת התמ"ס, דליה איציק, תקיים בשבוע הקרוב דיון רחב בנושא אזור סחר מועדף (QIZ) עם טורקיה.


00:00 ,11.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
שרת התמ"ס: חברות ישראליות שיעבדו באמצעות ה- QIZ ייהנו גם מערוצי השיווק של המוצרים התורכים בארה"ב שרת התמ"ס, דליה איציק, תקיים בשבוע הקרוב דיון רחב בנושא אזור סחר מועדף  (QIZ) עם טורקיה.
 
מהות הרעיון הינו מתן אפשרות למוצרים ישראליים אשר יעברו עיבוד נוסף בטורקיה להיכנס לארה"ב בתנאי ההגנה של אזור סחר חופשי שבין ישראל לארה"ב.
 
שרת התמ"ס מציינת כי ה-QIZ  אמור לכסות ענפים תעשייתיים שונים ובהם  LOW TECH ו- MEDIUM TECH . ה- QIZ אמור לאפשר ייצור משותף אשר ייהנה מעלויות כ"א נמוכות בהשוואה לישראל בתורכיה וייתן לכן לתעשיות ישראליות הסובלות מקשיי תחרות אפשרות להתחרות בצורה טובה יותר בארה"ב ואולי אף יחזיר חברות שונות בתחומי עיבוד המתכת, חלקי חילוף לרכב ועוד לפעילות יצוא אשר הופסקה לאחרונה עקב אי תחרותיות. יש לציין כי החברות הישראליות שיעבדו באמצעות ה- QIZ ייהנו גם מערוצי השיווק של המוצרים התורכים בארה"ב.
שרת התמ"ס, דליה איציק, הודיע כי היא נחושה בדעתה שלא לכלול את נושא הטקסטיל במסגרת ה- QIZ עם טורקיה וזאת על מנת שלא לפגוע בתעשייה הישראלית ולהימנע מהוצאת עבודה ממפעלי הטקסטיל אשר כידוע שרויים בקשיים בתקופה זו.
 
בדיון ישתתפו נציגי התעשייה, התאחדות התעשיינים, אנשי עסקים להם עניין בקידום ה- QIZ עם טורקיה ונציגי חוץ והאוצר.   
 
שרת התמ"ס, דליה איציק, ציינה כי היא רואה ב-QIZ  עם טורקיה כלי נוסף להידוק הקשרים הכלכליים בין המדינות.