שרגא ברוש: רומניה רוצה להדק את שתה"פ הכלכלי עם ישראל

משלחת אנשי עסקים בראשותו של נשיא רומניה מר איוואן אליאסקו תגיע לישראל ב-23 במרס; מכון היצוא יערוך סמינר מיוחד למשלחת הרומנית; גידול של 13% ביצוא לרומניה - הסתכם ב-107 מליון דולר


00:00 ,14.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משלחת אנשי עסקים בראשותו של נשיא רומניה מר איוואן אליאסקו תגיע לישראל ב-23 במרס; מכון היצוא יערוך סמינר מיוחד למשלחת הרומנית; גידול של 13% ביצוא לרומניה - הסתכם ב-107 מליון דולר.

רומניה רוצה להדק את שתה"פ הכלכלי עם ישראל. כך אומר שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא. ברוש מסר, כי משלחת אנשי עסקים מרומניה בראשותם של נשיא רומניה, איוואן אליאסקו ושר הכלכלה הרומני, דן לואן לופסקו, תגיע לישראל ב-23 במרס, לביקור בן יומיים. במשלחת יהיו גם שר החוץ והתרבות של רומניה.

מכון היצוא יקיים למשלחת העסקית הרומנית סמינר מיוחד ב-23 במרס בת"א, בו ישתתפו שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא; שר הכלכלה הרומני, מר דן לואן פופסקו; יוסה יאקובסקו, נשיא איגוד לשכות המסחר והתעשייה של רומניה; גב' עפרה שטראוס, יו"ר מועצת עסקיים ישראל - רומניה ויו"ר קבוצת שטראוס-עלית; ריצ'רד ערמון, נשיא לשכת המסחר ישראל-רומניה ואלישע ינאי, נשיא ומנכ"ל קבוצת מוטורולה ישראל ויו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה ישראל.

ברוש ציין, כי בשנת 2003 גדל היצוא (ללא יהלומים) של ישראל לרומניה ב-13% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב-107 מליון דולר. בעיקר מכונות וציוד, וציוד טלקומוניקציה.

היבוא (ללא יהלומים) מרומניה הסתכם ב-63 מליון דולר - גידול של 4% לעומת השנה שקדמה לה עיקר היבוא מרומניה - מכונות ומכשירים מכניים ומתכות פשוטות.

בשנת 2003 חל גידול של 12% במספר היצואנים הישראלים לרומניה לעומת השנה שקדמה לה. מספר החברות הישראליות הפעילות ברומניה הגיע ל-551.