שרגא ברוש: פריצת דרך ביחסים הכלכליים עם אינדונזיה

התאחדות התעשיינים של ישראל ולשכת התעשייה והמסחר של אינדונזיה חתמו על הסכם לשת"פ כלכלי. ברוש מעריך כי בעקבות ההסכם הסחר ההדדי בין שתי המדינות יגדל פי 4 תוך 5 שנים ויעבור את ה-600 מיליוני הדולרים ב-2010


00:00 ,28.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים של ישראל ולשכת התעשייה והמסחר של אינדונזיה חתמו על הסכם לשת"פ כלכלי. ברוש מעריך כי בעקבות ההסכם הסחר ההדדי בין שתי המדינות יגדל פי 4 תוך 5 שנים ויעבור את ה-600 מיליוני הדולרים ב-2010
 
פריצת דרך ביחסים הכלכליים של ישראל עם אינדונזיה. אתמול אחר הצהרים נחתם זו לראשונה בבית התעשייה בת"א, הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין התאחדות התעשיינים של ישראל לבין לשכת התעשייה והמסחר של אינדונזיה.
 
על ההסכם חתמו שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים של ישראל ומוחמד הדאיאט, נשיא לשכת התעשייה והמסחר של אינדונזיה (ארגון קדין).
 
על פי ההסכם מתחייבים שני הצדדים להחליף מידע כלכלי בין שני הארגונים, לקדם שיתופי פעולה עסקיים, לסייע לחברות ישראליות בפעילותן באינדונזיה ולהפך. כן מתחייבים שני הצדדים לקדם עריכת ביקורים הדדיים זו אצל זו.
 
מיד לאחר החתימה על ההסכם הודיע נשיא לשכת התעשייה והמסחר של אינדונזיה על הקמת קבוצת עבודה משותפת בין שני הארגונים במטרה לקדם את שתה"פ בין התאחדות התעשיינים של ישראל וארגון קדין - הארגון היציג של הסקטור העסקי של אינדונזיה.
 
ברוש מעריך כי ההסכם מהווה פריצת דרך משמעותית ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות. לדעתו אינדונזיה יכולה להיות שוק יעד מרכזי ליצוא הישראלי לדרום מזרח אסיה.
 
ברוש ציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בהידוק הקשרים הכלכליים עם המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם. הוא הביע ביטחונו שהקשר בין אנשי העסקים משתי המדינות יתרום לקידום היחסים בין ישראל לאינדונזיה.
 
נשיא התאחדות התעשיינים סבור כי מיסוד היחסים הכלכליים בין ישראל לאינדונזיה יכול לסייע בהגדלת היקף הסחר, שכן אינדונזיה נמצאת בתקופת צמיחה מרשימה. שיעור הצמיחה בשנים האחרונות עמד על יותר מ-5% בשנה בממוצע. וזאת למרות אסונות הטבע שפקדו את אינדונזיה לאחרונה.
 
להערכתו, תוך 5 שנים ניתן יהיה להגדיל את הסחר ההדדי בין ישראל לאינדונזיה פי 4 לערך, ולהגיע להיקפים של יותר מ-600 מליון דולר בסחר בין שתי המדינות בשנת 2010.
 
ברוש ציין כי פוטנציאל העסקים עם אינדונזיה יתרכז בעיקר בענפי תשומות חקלאיות, תקשורת, אלקטרוניקה ומוצרים רפואיים.
 
ההסכם נחתם בעת ביקורו בישראל של נשיא איגוד לשכות התעשייה והמסחר של אינדונזיה, הדאיאט שהגיע לישראל בראש משלחת של כ-15 אנשי עסקים מארגון קדין - הארגון היציג של הסקטור העסקי באינדונזיה.
 
ברוש ציין כי מטרת הביקור היא לבדוק אפשרויות שיתוף פעולה עם התעשייה הישראלית ולהוות נדבך חשוב  בנירמול היחסים בין ישראל לאינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, בעלת יותר מ-250 מליון תושבים מוסלמים.
 
הדאיאט מסר כי הוא מצפה שהביקור בישראל יעודד משקיעים ישראלים להשקיע באינדונזיה בתחומים של חקלאות, תקשורת ותעשייה מתקדמת. 
 
במהלך שהותם בישראל ביקרו במספר מפעלים, יתרכזו בעיקר בתחום טכנולוגיה חקלאית ותעשיית עתירת הידע.
 
כמו כן, נחתם הסכם דומה עם מכון היצוא הישראלי. מטעם מכון היצוא חתם על ההסכם חבר מועצת המנהלים של מכון היצוא שמעון שקל, ומוחמד הדאיאט מצד אינדונזיה.
 
היקף הסחר הקיים בין ישראל לאינדונזיה ללא יחסים דיפלומטים עמד בשנת 2005 על כ-160 מליון דולר .
מתוך זה, כ-14 מליון יצוא ישראלי בעיקר בתחומי ענף הכימיה ובאלקטרוניקה. והיבוא מאינדונזיה הסתכם ב-140 מליון דולר, התרכז בעיקר במוצרי אלקטרוניקה, פלסטיק וגומי (בשנת 2004 היקף הסחר בין שתי המדינות היה כ-120 מליון דולר. מתוך זה 11 מליון דולר יצוא וכ-108 מליון דולר יבוא.