שרגא ברוש: ענף "עשה זאת בעצמך" הולך והופך ללהיט ליצואנים

יו"ר מכון היצוא: אשתקד גדל היצוא בכ-47% ותוך 5 - 6 שנים יוכפל יצוא הענף לכ-2.2 מיליארד דולר; משלחת של מכון היצוא, הכוללת 6 חברות בתחום "עשה זאת בעצמך" תבקר השבוע בצרפת לטובת הרחבת שיתוף הפעולה העסקי


00:00 ,24.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר מכון היצוא: אשתקד גדל היצוא בכ-47% ותוך 5 - 6 שנים יוכפל יצוא הענף לכ-2.2 מיליארד דולר; משלחת של מכון היצוא, הכוללת 6 חברות בתחום "עשה זאת בעצמך" תבקר השבוע בצרפת לטובת הרחבת שיתוף הפעולה העסקי

ענף "עשה זאת בעצמך" הולך והופך ללהיט ליצואנים הישראלים - אשתקד גדל היצוא בכ-47% והסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, ותוך 5 - 6 שנים יוכפל יצוא הענף לכ-2.2 מיליארד דולר. כך מערך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא.

ברוש סבור כי פוטנציאל ענף "עשה זאת בעצמך" בישראל הוא כמעט בלתי מוגבל, שכן מדובר בשוק עולמי בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים. "בקושי גרדנו את הקליפה", אומר יו"ר מכון היצוא.

"ענף זה", אומר שרגא, "יוכל להפוך בשנים הקרובות ללהיט החם של התעשייה הישראלית ברחבי העולם, במקביל להייטק ולענף האבטחה והבטיחות".

ברוש ציין כי מכון היצוא אירגן משלחת עסקית לצרפת בענף "עשה זאת בעצמך" הכוללת 6 חברות - חומי פלסטיק; קפרו; רשת אופלסט; קרקווסט ולוטמפלסט. המשלחת תבקר השבוע בצרפת. יו"ר מכון היצוא ציין כי לחברי המשלחת יערכו פגישות אישיות עסקיות עם קנייני רשתות, סוכנים ומפיצים במטרה להרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים בין החברות מישראל ומצרפת.

יצויין, כי בצרפת שוק ה"עשה זאת בעצמך" גדל בשנים האחרונות, שוויו של השוק בשנת 2001 היה – 57 מיליארד דולר והוא צפוי לגדול ולהגיע בשנת 2007 לכ-6 מיליארד דולר. נתח השוק – "עשה זאת בעצמך" בצרפת, מהשוק האירופאי הוא 57%. 9% מהצרפתים עוסקים ב"עשה זאת בעצמך".
עוד אמר, כי בשנת 2004 אירגן מכון היצוא לענף "עשה זאת בעצמך" 2 תערוכות ו-2 משלחות נוספות לחו"ל, במטרה לסייע להגדלת יצוא הענף.

בענף "עשה זאת בעצמך" בישראל כ-400 חברות כגון: טמבור, כתר פלסטיק, צ.א.ג, ברקן הנדסה, קפרו, מולטי לוט, נירלט, נועה פלסטיק, פלרם, טרילדור, וורגוס, יוניטרולר ועוד. כיום משרתות את השוק הישראלי בתחום זה 2 רשתות "עשה זאת בעצמך" – הום סנטר ואייס. (להום סנטר 44 חנויות ולאייס 24 חנויות).

קבוצות המוצרים העיקריות המיוצרות בארץ כוללות: מוצרי גינון ופנאי, מוצרי עיצוב וצבעים, חומרי בניה, חלקים ואביזרים לרכב, מוצרי אינסטלציה, חימום ובידוד, מוצרי חשמל ותאורה, מוצרים לבית ועוד.

יו"ר מכון היצוא ציין כי יותר ויותר חברות ישראליות בתחום זה, מצליחות לחדור לשווקים העולמיים - ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, מזרח-אירופה, דרום, דרום אמריקה, אוסטרליה ועוד. זאת, הודות ליכולתן להבין את צרכי הלקוחות ויכולתן הטכנולוגית לפתח מוצרים חדשים בתגובה לצרכים אלה. גם הסכמי הסחר של ישראל עם אירופה וארה"ב, פועלים לטובת ענף זה.