שרגא ברוש מעריך: כניסתם של כוחות השלום של האו"ם לעיראק, תביא לרכישות מחברות ישראליות

כניסתם של כוחות השלום של האו"ם לעיראק, תביא לרכישות מחברות ישראליות בהיקף של כ- 2 – 3 מליוני דולרים בשנת 2004, זאת בשל הקירבה הגיאוגרפית


00:00 ,22.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כניסתם של כוחות השלום של האו"ם לעיראק, תביא לרכישות מחברות ישראליות בהיקף של כ- 2 – 3 מליוני דולרים בשנת 2004, זאת בשל הקירבה הגיאוגרפית. כך מעריך שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף-פעולה בינלאומי. ברוש ציין, כי מדובר ברכישות של מזון, ציוד לטיפול במים, תרופות, אפודים, קסדות ועוד.

יו"ר מכון היצוא מעריך כי כתוצאה מכך ובשל התעניינות הולכת וגוברת של מוסדות האו"ם בחברות ישראליות בתחומי טכנולוגיות מידע ואבטחת מידע, יגדל בשנה הבאה היקף הרכש של ארגוני האו"ם מחברות ישראליות בכ – 20% ויסתכם בכ- 15 מיליוני דולרים. זאת לעומת ירידה צפויה של 5% בהיקף הרכש של האו"ם מחברות ישראליות בשנת 2003 לעומת אשתקד. הרכש אמור להסתכם השנה בכ- 13 מיליוני דולרים.

ברוש ציין, כי חברות ישראליות מעורבות בתחומים שונים של פעילות מוסדות האו"ם, כמו טיפול במים וסניטציה, תקשורת לוויינים, פיקוח על תדרי רדיו, ערכות לגילוי מחלות זיהומיות ואספקת ציודים שונים לכוחות השלום של האו"ם ברחבי העולם.

ברוש הדגיש כי בעקבות פעילות מכון היצוא מול מוסדות האו"ם – ב- 3 השנים האחרונות גדל פי 5 מספר החברות הישראליות הרשומות כספקים של מדינות האו"ם, לכ- 80 כיום.

יו"ר מכון היצוא מסר כי ב- 25 ביוני, יארחו בישראל מכון היצוא ומשה"ח, משלחת של 7 אנשי רכש של ארגוני האו"ם בראשותו של כריסטיאן סאונדרס, ראש מערך הרכש של האו"ם בניו-יורק. זאת במטרה להדק את הקשר ולהגדיל את היקף הרכישות של מוסדות האו"ם מחברות ישראליות. למשלחת יאורגן סמינר, ביקורים בחברות ופגישות אישיות עסקיות.

יצויין כי ארגוני האו"ם רוכשים מחברות בעולם בהיקף כספי של כ- 2 - 3 מיליארדי דולרים בשנה.ברוש הוסיף כי מכון היצוא, בשיתוף משלחת ישראל לאו"ם בניו-יורק מעביר באופן שוטף, מידע רלוונטי לחברות ישראליות בתחומים בהם יש להן יתרון יחסי. כן מקיים מכון היצוא מערכת של הפצת מידע , הדרכה והקניית קשרים לחברות ישראליות, על מנת להגדיל את נתח הזכיות שלהן במכרזי האו"ם.