שרגא ברוש: מכון היצוא שינה את שמו ויקרא מעתה "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי\

מכון היצוא שינה את שמו ויקרא מעתה "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי". כך החליטה האסיפה הכללית השנתית של מכון היצוא. שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא שיזם זאת, מסר כי אחת המטרות החשובות ביותר של המכון היא להגביר את שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לב


00:00 ,02.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
שרגא ברוש: מכון היצוא שינה את שמו ויקרא מעתה "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי"; מעריך: בשנה האחרונה בוצעו יותר מ- 100 שת"פ עסקיים בין חברות ישראליות לחברות זרות, בסיוע במכון - הניבו עסקאות בהיקף של יותר מ- 250 מיליון דולר.
 
מכון היצוא שינה את שמו ויקרא מעתה "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי". כך החליטה האסיפה הכללית השנתית של מכון היצוא. שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא שיזם זאת, מסר כי אחת  המטרות החשובות ביותר של המכון היא להגביר את שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לבין חברות בינלאומיות בעולם הרחב, זאת במטרה להגדיל את יצוא החברות הישראליות בשוקי חו"ל.
 
ברוש מעריך כי בשנה האחרונה בלבד בוצעו יותר מ- 100 שיתופי פעולה עסקיים בין חברות ישראליות לבין חברות זרות, בסיוע מכון היצוא. שת"פים שהניבו עסקאות  בהיקף של יותר מ- 250 מליוני דולרים.
 
ברוש ציין שפעילות מכון היצוא ליצירת שיתופי פעולה בינלאומיים באה לידי ביטוי בין השאר בשנה האחרונה (12 החודשים האחרונים): בארוח משלחות ואנשי עסקים מחו"ל; ביציאת עשרות משלחות עסקיות לחו"ל, תוך קיום פגישות אישיות עסקיות עם אנשי עסקים ברחבי העולם הרחב; בהקמת 53 ביתנים לאומיים בתערוכות בחו"ל ו- 20 ביתני מידע. תערוכות בהן השתתפו כ- 800 יצואנים; בהפצת מידע על 700 מכרזים בינלאומיים המתאימים לחברות ישראליות; במתן סיוע ליותר מ- 600 יצואנים מתחילים וחברות סטארט- אפ; בקיום כ- 180 קורסים, סמינרים וימי עיון בנושא היצוא, האינטרנט והסחר האלקטרוני; בהפקת יותר מ- 100 פרסומים מודפסים ודיגיטליים לקהלי יעד בחו"ל וליצואנים; בהעמדת 10 מאגרי מידע מקוונים on line, המובילים בעולם לרשות היצואנים והפעלת ספריה עסקית המובילה בישראל עם 12,000 כותרים- מדריכי חברות, כתבי עת ענפיים, מדריכי ארגוניים ועוד.
 
ברוש ציין כי שינוי השם של מכון היצוא איננו רק סמנטי, אלא מבטא למעשה את אופי פעילות המכון בשנים האחרונות אשר נגזר מכורח המציאות, נוכח התמורות הגדולות שחלו בעשור האחרון במערכת הסחר הגלובלית ועל מנת להתאים את עבודת המכון לצרכי התקופה.
 
מכון היצוא הוא מעתה גוף שהאוריינטציה שלו היא כלפי לקוחותיו- ציבור היצואנים, זאת בניגוד לעבר עת עיקר עיסוקו של המכון היה בארגון פעילויות.
 
מבנה המכון סב עתה על שלושה  צירים-
 החטיבות הענפיות- המהוות את ליבת עבודת המכון והמקיימות קשר ישיר עם היצואנים, ושירותי התמיכה- המעניקים ליצואנים, באמצעות החטיבות הענפיות, את השירותים הנדרשים על ידם ובכללם סיוע שיווקי ליצואנים. ומטה המכון -  המספק את  התשתית הארגונית לעבודות המכון כולו.