שרגא ברוש: מכון היצוא נערך לפתור בעיות יצוא בשעת חירום

שרגא ברוש: מכון היצוא נערך לפתור בעיות יצוא בשעת חירום, כתוצאה ממתקפה צפויה של ארה"ב על עיראק; מקים מטה חירום ו"קו חם" בהשתתפות משרדי ממשלה, ממן, רשות הנמלים, צים, אל על; מקיים ב16- בינואר כנס יצואנים בנושא "יצוא בעתות חירום".


00:00 ,14.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מכון היצוא נערך לפתור בעיות יצוא בשעת חירום, כתוצאה ממתקפה צפויה של ארה"ב על עיראק. לשם כך מקים בימים אלה מטה חירום ו"קו חם" בהשתתפות נציגיהם של משרדי ממשלה וגופים ומוסדות הקשורים ללוגיסטיקה ולתובלה כמו ממן, רשות הנמלים, צים, אל על ועוד. כך מסר שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי.

ברוש ציין, כי מטרת מטה החירום היא לתת מענה לפניות היצואנים והיבואנים בנושאים תפעוליים של היצוא והיבוא כמו שינוע, דוקומנטציה, מכס, מטען אווירי וימי ועוד.
יו"ר מכון היצוא הזכיר כי גם בעת מלחמת המפרץ, לפני יותר מעשור שנים, הצליח המכון לפתור בעיות רבות באמצעות מטה מסוג זה.

שרגא הדגיש, כי במסגרת ההערכות למצב הביטחוני החדש שעלול להיווצר בתקופה הקרובה, מקיים מכון היצוא ב- 16 בינואר 2003, במלון דן פנורמה בתל – אביב כנס מיוחד "יצוא בעתות חירום". בכנס ישתתפו נציגי כל הענפים והמוסדות המטפלים בנושא כמו מנהל מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה, אריה רונה; מנכ"ל ק.א.ל, דב קוניאק; ראש אגף מטענים באל על, דני שפירא; יו"ר אגוד המשתמשים בתובלה ימית, איל מלמוד ועוד.

בנוסף יעסוק הכנס בפתרונות לבעיות פיננסיות ולאי עמידה בחוזים בשל מצב משברי. זאת על מנת לצמצם נזקים אפשריים לציבור היצואנים.

את הכנס ינחה צבי פלדה, יו"ר הוועדה לתובלה ימית ואווירת בהתאחדות התעשיינים.