שרגא ברוש: כ-60% מהיצואנים סבורים כי מתן ערבויות מדינה לבנקים יביאו להגדלת היצוא

כ-60% מהיצואנים סבורים כי מתן ערבויות מדינה לבנקאים כנגד הזמנת יצוא, רכישת חומר גלם ומשלוחים - החסרות כיום בשוק - יביאו להגדלת היצוא. כך מסר שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא


00:00 ,27.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: כ-60% מהיצואנים סבורים כי מתן ערבויות מדינה לבנקים כנגד הזמנת יצוא, רכישת חומר גלם ומשלוחים - החסרות כיום בשוק - יביאו להגדלת היצוא.

כ-60% מהיצואנים סבורים כי מתן ערבויות מדינה לבנקאים כנגד הזמנת יצוא, רכישת חומר גלם ומשלוחים - החסרות כיום בשוק - יביאו להגדלת היצוא. כך מסר שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא, בהסתמכו על סקר שנערך בקרב 130 יצואנים חברי מכון היצוא.

ברוש מציין, כי מהסקר של מכון היצוא עולה, כי היצואנים חשים מחסור בערבויות מדינה שמוצעות להם כיום. 54% מהיצואנים ציינו כי חסר מאוד מתן ערבות מדינה כנגד הזמנת יצוא, המבוטחת במסגרת פוליסת ביטוח אשראי, לצורך קבלת מימון להון חוזר מהבנקים; 51% מהיצואנים ציינו כי חסר מאוד מתן ערבות מדינה לרכישת חומר גלם. מהסקר מתברר, כי המחסור בערבות מדינה זו חסרה יותר בשוק עבור יצואנים בינוניים וגדולים - 66% מהיצואנים טענו זאת, לעומת 48% עבור היצואנים הקטנים.

עוד עולה מסקר מכון היצוא, כי 43% מהיצואנים ציינו, שקיים מחסור במתן ערבות מדינה כנגד משלוחי יצוא, לצורך קבלת מימון מיידי מהבנקים עם ביצוע המשלוחים במסגרת הזמנת יצוא. הזמנה המבוטחת בפוליסת ביטוח אשראי. מהסקר מתברר כי ערבות זו חסרה יותר בשוק עבור יצואנים קטנים - 47% מהיצואנים סברו כך, לעומת יצואנים בינוניים וגדולים - 32% סברו כך.

ברוש מציין, כי מהסקר עולה בבירור כי אם ינתנו ליצואנים ערבויות מדינה כנגד הזמנת יצוא, רכישת חומר גלם ומשלוחי יצוא במסגרת הזמנות יצוא המבוטחת בפוליסת ביטוח אשראי - החסרות כיום בשוק - יגדל, כאמור, היצוא.

מסקר מתברר, כי 63% מהיצואנים סבורים שמתן ערבות מדינה כנגד הזמנת יצוא תגדיל את היצוא בחברה שלהם; 58% סבורים שמתן ערבות מדינה למשלוחי יצוא תגדיל אף היא את היצוא, ו-56% מהיצואנים סבורים שמתן ערבות מדינה לרכישת חומר גלם, תגדיל את היצוא.

ברוש מציין כי מניתוח הסקר מתברר, כי דווקא היצואנים הקטנים (יותר מ-50%) מאמינים יותר, שמתן ערבויות הבנקאיות החסרות כיום בשוק, יגדילו את היצוא בחברתם, זאת לעומת יצואנים בינוניים וגדולים (בסביבות 40%).

יו"ר מכון היצוא מציין, כי מהסקר מתברר עוד ש-47% מהיצואנים סבורים כי אין להם פתרונות חלופיים לערבויות מדינה החסרות כיום בשוק. 45% מהיצואנים סבורים שיש להם פתרונות חלופיים לערבויות מדינה כגון: קבלת הלוואות מהבנקים - 11% (ציינו זאת); שימוש בהון עצמי - 7% (ציינו זאת); ושימוש בהון זר - 4% (ציינו זאת). חשוב לציין, כי הפתרונות החלופיים צויינו בעיקר על ידי היצואנים הבינוניים והגדולים יותר מאשר על ידי היצואנים הקטנים.