שרגא ברוש: יש לפצות יצואנים מעבר לקו הירוק בעקבות הסכם היצוא מהשטחים

יו"ר מכון היצוא קורא לשר התמ"ת, אהוד אולמרט, לקיים את הבטחתו למצוא את הדרכים כדי לפצות את היצואנים הנמצאים בשטחים שמעבר לקו הירוק. ברוש מעריך, כי מדובר בפיצוי בסדר גודל של כ-7 מליוני דולרים בשנה


00:00 ,08.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לטענת יו"ר מכון היצוא מדובר בפיצוי המוערך בכ- 7 מליוני דולרים בשנה

"אני שמח כי לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה נגרמו לא מעט בעיות ליצואנים הישראלים לחלק ממדינות אירופה, הנושא סוף סוף הוסדר ומצא את פתרונו". כך אומר שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא בתגובה להסכם שנחתם בשבוע שעבר (5.8) רשמית בבריסל המסדיר את בעיית היצוא מהשטחים לאיחוד האירופי.

יחד עם זאת, קורא יו"ר מכון היצוא לשר התמ"ת, אהוד אולמרט, לקיים את הבטחתו למצוא את הדרכים כדי לפצות את היצואנים הנמצאים בשטחים שמעבר לקו הירוק.

ברוש מעריך, כי מדובר בפיצוי בסדר גודל של כ-7 מליוני דולרים בשנה.

כזכור, ביום חמישי שעבר נחתם בבריסל ההסדר בין ישראל והאיחוד האירופי. ההסדר מסדיר את אופן סימון מקום היצור הגיאוגרפי על גבי תעודות מקור של סחורות ישראליות המיוצאות לאיחוד האירופי. אי לכך, בעקבות ההסדר יצוין על גבי תעודות המקור שם המקום בו יוצרה הסחורה, לדוגמא, באר שבע או ברקן.
לאחר החתימה יובא ההסדר לאישור קולג' הנציבים של האיחוד. יצויין כי הנציבים המטפלים בנושא זה מסרו לשר אולמרט את הסכמתם להסדר, וצפוי כי ההסדר יעבור ללא כל בעיות. לאחר מכן יובא ההסדר לדיון במסגרת ועדה המשותפת לישראל והאיחוד האירופי, בה יוחלט על מועד יישום ההסכם.