שרגא ברוש : יצואנים מישראל ינהלו בקרואטיה מפגשי שת"פ בסיוע מכון היצוא

שרגא ברוש: לראשונה, 15 יצואנים מישראל ינהלו בקרואטיה מפגשי שת"פ, בין התאריכים 26-24 בנובמבר 2002, בסיוע מכון היצוא; 131 חברות ישראליות מקיימות קשרי סחר עם קרואטיה


00:00 ,24.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: לראשונה, 15 יצואנים מישראל ינהלו בקרואטיה מפגשי שת"פ, בין התאריכים 26-24 בנובמבר 2002, בסיוע מכון היצוא; 131 חברות ישראליות מקיימות קשרי סחר עם קרואטיה.

לראשונה, 15 יצואנים ישראליים בתחום החקלאות, איכות הסביבה, תשתיות, בניה, פרויקטים באנרגיה ועוד, ינהלו בקרואטיה מפגשים לשיתוף פעולה עסקי ומיזמים משותפים עם חברות קרואטיות, בין התאריכים 24-26 בנובמבר 2002. המפגשים יערכו בסיוע מכון היצוא והנספח המסחרי של ישראל בוינה, יוסי פרי.

שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין- לאומי שמסר על כך, ציין כי המשלחת תהיה אורחת לשכת המסחר ומשרד הכלכלה של קרואטיה.

עוד אמר, כי לקרואטיה פוטנציאל רב ליצואנים הישראליים בתחומי החקלאות, התשתיות, איכות הסביבה, אנרגיה ועוד וכי פעילותם של היצואנים הישראליים בקרואטיה תוכל לסייע להם ליצור קשרים עסקיים עם עשרות חברות איטלקיות, גרמניות, אוסטריות וסלובקיות הפועלות כיום במדינה זו.

ברוש מציין, כי היצואנים הישראליים ינסו לנצל בצורה מושכלת את מאות מיליוני הדולרים שמזרימים הבנק האירופאי לשיקום ולפיתוח קרואטיה, הבנק העולמי והבנקים המובילים במדינות האיחוד האירופאי. 131 חברות ישראליות מייצאות כיום לקרואטיה.

החברות הישראליות שיקיימו את מפגשי השת"פ הן: טי.טי.אי טלקום; "טימי" - חברת אחזקות; וי.פי- חברה לפיתוח עסקי; מרוול- חברה להשקעות; ברן הנדסה- חברה לפיתוח עסקי; נירלאט; מרמנט- חברה לניהול פרוייקטים; חברת אי. כרמל ו- באסון; דיוק; לודאן- חברה להנדסה; אי. פי. סי; אינטרטאון; חברת בן עזרא.

היצוא של ישראל לקרואטיה ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב- 43.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 5.3 מיליון דולר.

היבוא מקרואטיה גדל ב- 4.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה והסתכם ב- 2.3 מיליון דולר.

יצוין כי לפני כשנה ביקר נשיא קרואטיה בישראל ואחת מתוצאות הביקור הוא המפגש העסקי בנובמבר בקרואטיה. יצויין כי חברת עלית הקימה לפני מספר שנים מיזם משותף לעיבוד ושיווק קפה בקרואטיה.