שרגא ברוש ייפגש השבוע בלונדון עם שר האוצר הבריטי

ברוש יצא בראש משלחת של בכירי המגזר העסקי למפגש עם ראשי מועצת העסקים ישראל-בריטניה. במפגש ידונו על שדרוג השת"פ הכלכלי בין שתי המדינות. בשנה האחרונה החלו לפעול בבריטניה 115 חברות ישראליות


00:00 ,15.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש יצא בראש משלחת של בכירי המגזר העסקי למפגש עם ראשי מועצת העסקים ישראל-בריטניה. במפגש ידונו על שדרוג השת"פ הכלכלי בין שתי המדינות. בשנה האחרונה החלו לפעול בבריטניה 115 חברות ישראליות
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים והיו"ר הישראלי של מועצת העסקים ישראל-בריטניה, ייפגש השבוע בלונדון עם גורדון בראון, שר האוצר הבריטי, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לבריטניה.
 
ברוש יצא בינואר השנה לבריטניה בראש משלחת של בכירי המגזר העסקי למפגש עם ראשי מועצת העסקים ישראל-בריטניה, בראשותו של סר טרבור צ'ין, זאת במטרה לשדרג את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות. המשלחת המהווה חלק מחברי מועצת העסקים ישראל-בריטניה וכוללת את בני גאון, דב לאוטמן, גד פרופר, יוסי ורדי, איזי תפוחי, אוריאל לין, יצחק שריר מנכ"ל סאפיינס, גדעון סיטרמן מקוקה קולה, לן ג'ודס, דליה פרשקר, יואב בירן, ודני קטריבס, מנהל האגף לסחר חוץ וקשרים בין לאומיים בהתאחדות התעשיינים.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ציין כי הבריטים מעוניינים גם לקדם שיתופי פעולה עם ישראל בתחום האבטחה, הלוחמה בטרור והמאבק בפשע, וכן בתחומי הרפואה, השירותים הפיננסיים, ושיתופי פעולה בין אוניברסיטאות ותעשייה. כן ידונו בפגישותיהם בשיפור הדימוי העסקי של ישראל בתקשורת ובדעת הקהל הבריטית.
 
לדברי ברוש, הבריטים מעוניינים להשתלב גם בפיתוח הכלכלה באזור ובמפגש ידונו הדרכים לכך בעקבות עליית החמאס. ברוש ציין, כי ממשלת בריטניה מינתה בעל תפקיד מיוחד על מנת לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל.
 
ברוש הדגיש כי הביקור הנוכחי הינו על רקע קפיצת המדרגה בפעילות של חברות ישראליות בבורסה של לונדון, דבר שיצר מודעות רבה יותר בחוגים הפיננסיים הבריטים לפוטנציאל של החברות הישראליות.
 
ברוש מעריך כי תוך 3 שנים יגדל בכ-50% מספר החברות הישראליות שיגייסו הון בבורסה בלונדון.
 
כיום רשומות יותר מ-25 חברות ישראליות בבורסה של לונדון, בהן: פלייטק, אטלס, אורפק, גילת סאטקום, פילת טכנולוגיות; סלקטור בי.אם; אדוונסד; ויסוניק; דמטק אורקה אינטראקטיב; אקס.טי.אל אמפייר אונליין; מטל-טק; אמ.טי.איי וויירלס ועוד.
 
כזכור, אירחה התאחדות התעשיינים בנובמבר אשתקד את ראשי מועצת העסקים ישראל-בריטניה והביקור הנוכחי בבריטניה מהווה המשך ישיר להידוק הקשרים בין שתי המדינות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ציין כי בשנה האחרונה החלו לפעול בבריטניה 115 חברות ישראליות, כיום פועלים שם כ-2,970 יצואנים ישראליים - גידול של 4% לעומת שנת 2004.
 
היצוא הישראלי לבריטניה (ללא יהלומים), ירד ברבע הראשון של השנה ב-7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-328.1 מיליוני דולרים. היבוא ירד ב-1.2%, לעומת הרבע הראשון של 2005 והסתכם ב-395.8 מיליוני דולרים. בשנת 2005 גדל היצוא הישראלי (ללא יהלומים) לבריטניה ב-14.5% והסתכם בכ-1.43 מיליארד דולר; היבוא מבריטניה (ללא יהלומים) גדל אשתקד ב-5.7% והסתכם בכ-1.57 מיליארד דולרים.