שרגא ברוש: יחסי ישראל - האיחוד האירופי בתחום הכלכלי עולים מדרגה

נשיא התאחדות התעשיינים מסר את הדברים בתום ביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל. ברוש נפגש עם בכירים באיחוד האירופי ופעל למען קידום עסקיהם של חברות ישראליות באירופה


00:00 ,18.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים מסר את הדברים בתום ביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל. ברוש נפגש עם בכירים באיחוד האירופי ופעל למען קידום עסקיהם של חברות ישראליות באירופה
 
יחסי ישראל - האיחוד האירופי בתחום הכלכלי, עולים מדרגה. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בתום ביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל.
 
בהמשך לאינטרס הכלכלי של הסקטור העסקי, פוטנציאל הגידול בסחר והשקעות עם חברות השוק המשותף  והמלצת שגריר האיחוד האירופי בישראל, יצא בשבוע שעבר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל. אל ברוש נלוו מר גד פרופר, יו"ר לשכת המסחר ישראל - האיחוד האירופי ומר דן קטריבס, מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.
 
לפגישותיהם של חברי המשלחת עם שרי האיחוד, נלוו שגריר ישראל לאיחוד האירופי, מר רן קוריאל, ושגריר האיחוד בישראל, מר רמירו סיבריאן אוזל.
 
מר ברוש נפגש עם סגן נציב האיחוד האירופי ושר התעשייה, מר ורהויגן הידוע בידידותו הרבה  לישראל ואשר אישר את ביקורו בישראל ואת הסכמתו לנאום בוועידת ראש הממשלה בנובמבר הקרוב. מר ורהויגן הביע את תמיכתו בקשרים הנוצרים בין ארגוני המעסיקים בישראל לבין הארגונים המקבילים ברשות הפלשתינאית וביקש להיפגש עם נציגי הארגונים בזמן ביקורו הקרוב בישראל, על מנת לדון בדרכים לשת"פ עם מוסדות האיחוד.
 
בפגישתו של ברוש עם מר ולדימיר ספידה, שר העבודה ושוויון ההזדמנויות באיחוד, החליפו השניים דעות בעניין שיתופי פעולה בין ארגוני מעסיקים לארגוני עובדים. מר ספידה נענה להזמנתו של נשיא ההתאחדות לבקר בארץ ולנאום כאורח מרכזי בכנס "חברה וכלכלה" שיערך בתחילת שנת 2008 בישראל.
 
בהמשך פגש מר ברוש את מר יאן פיגל, שר החינוך התרבות והאחראי להכשרות המקצועיות באיחוד האירופי, נושאים שהתאחדות התעשיינים מייחסת לו חשיבות מרכזית בדרך לפיתוח התעשייה וצמצום הפערים בחברה.
 
מר ברוש ביקש מהשר פיגל לפעול לצרוף ישראל "להסכם בולוניה", ובכך לאפשר הכרה לסטודנטים זרים הלומדים בארץ בהשכלתם בחזרתם לארצותיהם באירופה, וכמו כן הכרה בלימודים באירופה לסטודנטים ישראלים בחזרתם לישראל. השר הביע את תמיכתו בהכרה הדדית שכזו בין האוניברסיטאות בארץ ובאירופה והבטיח לקדם נושא זה בפגישותיו בארץ עם אנשי משרד החינוך וההשכלה הגבוהה.
 
בהמשך נפגשו חברי המשלחת עם מנכ"ל המשרד למחקר ופיתוח ואנשי צוותו, משרד המפעיל את התוכנית השביעית בה חברה ישראל.
 
מר ברוש ביקש ממנכ"ל המשרד להקל על תנאי ההצטרפות של חברות קטנות ובינוניות לתוכנית השביעית של האיחוד ומנכ"ל המשרד עדכן בתנאים החדשים שללא ספק יסייעו בהצטרפות כזו.
 
בהמשך לדיון שניהלו הצדדים בדבר הצטרפות נציגים ישראלים לועדות ההיגוי של התוכנית, הוחלט כי הצד הישראלי יעביר למשרד שמות נציגים מהאקדמיה והתעשיה לשם צרופם כחברים בועדות. הצדדים הביעו את בטחונם כי צרוף נציגים ישראלים יתרום תרומה משמעותית הן לעבודת הועדות והן לסיכוי החברות הישראליות לזכות בפרוייקטים.
 
פגישה חשובה נוספת קיים נשיא ההתאחדות עם מר מנדלסון, שר הסחר האירופאי. השניים דנו בהסכם הסחר בשירותים שהצדדים מבקשים לחתום ועל הפוטנציאל הגבוה הטמון בו הן לישראל והן למדינות האיחוד. לבקשתו של ברוש, הבטיח מר מנדלסון כי עם מעבר האיחוד לסידורי הביטחון החדשים ביניהן בשנת 2008, תהיה ישראל ברשימת המדינות הראשונות להצטרפות. הצדדים הסכימו כי אי צרוף ישראל יפגע פגיעה אנושה בסחר ביניהן והיות ושני הצדדים הביעו את רצונם בהגברת הסחר ומימוש הפוטנציאל, תצורף ישראל, כאמור, לרשימת המדינות שייהנו מההסכם הנ"ל כמו יתר המדינות החברות באיחוד.
 
נשיא ההתאחדות נפגש עם נשיא התאחדות המעסיקים האירופי, מר סילורה שגילה עניין רב בהעמקת שיתוף הפעולה בין חברות אירופאיות לבין חברות ישראליות בעיקר בתחומי ההייטק. זאת לאור העובדה כי חברות ההייטק הישראליות מייצאות כ-60% מהיצוא התעשייתי המיוצא לארה"ב ולאסיה, בעוד יצוא חברות אלא למדינות האיחוד האירופי עומד על 32% בלבד, פוטנציאל גידול זה ישרת, כאמור הן את התפתחות החברות האירופאיות והן הישראליות.