שרגא ברוש: בחודשים ינואר - אוגוסט 2004 גדל היצוא התעשייתי לסין בכ-41.5%

היצוא התעשייתי הסתכם ב-422.7 מליון דולר; יו"ר מכון היצוא מעריך - היצוא לסין יגדל בשנת 2004 כולה בכ-24%; לראשונה, משלחת של 15 מנהלי כספים יצאה לסין להעמקת קשרי הסחר.


00:00 ,19.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
היצוא התעשייתי הסתכם ב-422.7 מליון דולר; יו"ר מכון היצוא מעריך - היצוא לסין יגדל בשנת 2004 כולה בכ-24%; לראשונה, משלחת של 15 מנהלי כספים יצאה לסין להעמקת קשרי הסחר.

בשנת 2004 תהיה עליה של כ-24% לעומת אשתקד ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל לסין ויסתכם בכ-634 מיליון דולר. כך מעריך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא.

ברוש מציין כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה גדל היצוא התעשייתי לסין (ללא יהלומים) ב-41.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-422.7 מליון דולר.

יו"ר מכון היצוא ציין כי במסגרת הפעילויות שמבצע מכון הייצוא להעמקת קשרי המסחר בין חברות ישראליות וסיניות יצאה לראשונה משלחת של 15 מנהלי כספים לסין במטרה להיפגש עם גורמים פיננסיים וכלכליים שונים, כולל בנקים סיניים, גורמי ממשל ומשרדי רואי חשבון. החברות הישראליות יבקרו באזורי תיעוש עיקריים, ויפגשו עם כמה מראשי חטיבות ניהול הכספים המובילות בסין, בראשותו של שאולי כצנלסון, מנהל אגף תכנון וכלכלה במכון היצוא. בנוסף, יפגשו עם חברות ישראליות הפועלות בסין זה מכבר. המשלחת היא בשיתוף עם הפורום הישראלי למנהלי כספים בכירים (פורום CFO).

בין חברי המשלחת – אביב בויים, מחברת אורכית; ערן אוסמי – מחברת פלסטרו; גדי טילבור – מחברת תהל; אבירן שטיהרט – מחברת טכנומטיקס; אבי כהן – מחברת ארגוס; נועם לוי – מחברת ניסן מדיקל תעשיות; משה גולדשטיין – מחברת אי.די.אי. טכנולוגיות ועוד.

ברוש הסביר כי הצמיחה המהירה של הכלכלה הסינית, עלויות העבודה הנמוכות בה והיקף היבוא הגדול של סין, לצד הגברת פתיחותה לשוק הבינלאומי, מהוות תמריץ ופיתוי חזק לחברות רבות בעולם ובישראל להגביר את מעורבותן בשוק זה.

כבר היום, ציין יו"ר מכון היצוא, סין הינה היבואנית השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וגרמניה והיקף היבוא שלה בשנת 2003 הסתכם ב –412 מילארד דולר. לדבריו, בבנק העולמי צופים כי בשנת 2020 תהפוך סין לכלכלה השניה בגודלה אחרי ארה"ב. "נתוני היבוא המרשימים של סין הפכו אותה ליעד המועדף ביותר להשקעות זרות".

ברוש הדגיש, כי מכון היצוא מפעיל מערך מקצועי המסייע לחברות הישראליות לנצל את הפוטנציאל העצום וחלון ההזדמנויות של סין, ומתכוון בין יתר פעילויותיו לפתוח בתקופה הקרובה, בשיתוף עם משרד התמ"ת מרכז סחר ישראלי בביג'ין.