שרגא ברוש : 89% מהיצואנים זקוקים לסיוע מכון היצוא בחדירה לשווקים חדשים

מסקר מכון היצוא מתברר, שרגא ברוש: המיתון בארץ ובעולם נותן את אותותיו – 89% מהיצואנים זקוקים לסיוע מכון היצוא בחדירה לשווקים חדשים; 82% - זקוקים לעזרה ביצירת הזדמנויות עסקיות בחו"ל; 79% - מבקשים סיוע המכון ביצירת מפגשי שת"פ בחו"ל


00:00 ,24.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
מסקר מכון היצוא מתברר, שרגא ברוש: המיתון בארץ ובעולם נותן את אותותיו – 89% מהיצואנים זקוקים לסיוע מכון היצוא בחדירה לשווקים חדשים; 82% - זקוקים לעזרה ביצירת הזדמנויות עסקיות בחו"ל; 79% - מבקשים סיוע המכון ביצירת מפגשי שת"פ בחו"ל. קורא לאוצר ולתמ"ס להגדיל את תקציב מכון היצוא ל-35 מליון ₪ לפחות, כפי שתוכנן להיות אשתקד.

המיתון החריף בארץ והירידה בביקושים העולמיים, נותנים את אותותיהם גם בצורך הדחוף של היצואנים לקבלת סיוע ממכון היצוא, כדי להגדיל את המכירות לחו"ל. כך אומר שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי, על סמך סקר שערך לאחרונה מכון היצוא בקרב כ - 540 יצואנים.

מסקר מכון היצוא מתברר כי 89% מהיצואנים זקוקים לסיוע מכון היצוא בחדירה לשווקים חדשים; 82% זקוקים לעזרה ביצירת הזדמנויות עסקיות בחו"ל; 79% מבקשים סיוע מכון היצוא ביצירת מפגשי שת"פ בחו"ל; 78% מהיצואנים זקוקים כיום לסיוע המכון בחיפוש במאגרי המידע כדי לאתר הזדמנויות עסקיות ברחבי העולם ו- 77% מבקשים את סיוע מכון היצוא באיתור סוכנים ומפיצים מתאימים, כדי להגדיל המכירות לחו"ל.

ברוש קורא למשרדי האוצר והתמ"ס להגדיל בדחיפות את תקציב המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי ולהעמידו על 35 מליוני ₪ לפחות, כפי שתוכנן להיות אשתקד. ברוש מציין כי ב-5 השנים האחרונות קוצץ תקציב מכון היצוא ב- 31% ובשנה הבאה מתוכנן קיצוץ נוסף של 7%, דבר שעלול לפגוע אנושות בפעילות מכון היצוא ואף לגרום למעשה לשיתוקו.

עוד עולה מסקר מכון היצוא כי 57% מהיצואנים זקוקים לסיוע המכון בעריכת מחקרים וסקרים שוטפים על מגמות בענף בחו"ל; 57% זקוקים לסיוע המכון בהשתתפות במכרזים בינלאומיים; 51% זקוקים לסיוע מכון היצוא בהשתתפות בתערוכות בביתן ישראלי משותף; ו- 44% - בהשתתפות בתערוכות בביתן עצמאי.

ברוש מציין כי מהסקר מתברר עוד כי 43% מהיצואנים מבקשים את סיוע מכון היצוא בעריכת ימי עיון בתחומי יצוא, לוגיסטיקה וכספים; 30% מהיצואנים זקוקים לסיוע המכון במתן עזרה לוגיסטית בשוקי יעד; 26% זקוקים לסיוע המכון בהקמת מערך שיווקי בחו"ל; 25% מהיצואנים זקוקים לסיוע המכון בהדרכה ליצואנים מתחילים.

ברוש מציין כי היו יצואנים שביקשו את עזרת מכון היצוא בסיוע מימוני, ביחסי ציבור-פיתוח הקשרים בארץ ובחו"ל, בליווי שיווקי ויעוץ, ביצירת קרנות סיוע חדשות, ובהשגת ביטוח אשראי.