שרגא ברוש: 2,500 יצואנים קטנים ייהנו מעתה מביטוח אשראי זול במיוחד ליצוא לחו"ל

שרגא ברוש: 2,500 יצואנים קטנים ייהנו מעתה מביטוח אשראי זול במיוחד ליצוא לחו"ל, במסגרת הסכם בין מכון היצוא לבין חברת כלל ביטוח אשראי; מגלה –עד היום נמנעו אלפי יצואנים קטנים ומתחילים מלבצע עסקאות בחו"ל בשל פרמיית הביטוח הגבוהה


00:00 ,16.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: 2,500 יצואנים קטנים ייהנו מעתה מביטוח אשראי זול במיוחד ליצוא לחו"ל, במסגרת הסכם בין מכון היצוא לבין חברת כלל ביטוח אשראי; מגלה –עד היום נמנעו אלפי יצואנים קטנים ומתחילים מלבצע עסקאות בחו"ל בשל פרמיית הביטוח הגבוהה. מעריך – ביטוח האשראי המוזל, יגדיל משמעותית את אפשרויות היצוא של היצואנים הקטנים.

2,500 יצואנים קטנים המייצאים עד חצי מיליון דולרים כל אחד, שנמנעו עד היום מלבצע עסקאות בחו"ל בשל פרמיית הביטוח הגבוהה, יוכלו מעתה להגדיל את אפשרויות היצוא שלהם. זאת בשל ביטוח אשראי זול במיוחד ממנו ייהנו במסגרת הסכם בין המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי, לבין חברת כלל ביטוח אשראי, שנחתם לאחרונה.

שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי שמסר על כך, ציין כי מדובר בביטוח אשראי ליצוא לחו"ל בפרמיה של 0.35% בלבד מהיקף היצוא, זאת לעומת פרמיה של אלפי ₪ שתבעו מהם חברות הביטוח. דבר שכאמור מנע, במרבית המקרים, ביצוע הביטוח. בשל חוסר הכדאיות הכלכלית.
ברוש ציין כי בפרמיה המוזלת ובתנאים המועדפים, ייהנו רק יצואנים חברי מכון היצוא, המייצאים עד 2 מיליון דולר לשנה. הוא הוסיף כי חברת כלל ביטוח אשראי תעניק ,מצידה, לאותם יצואנים תנאים זהים גם בביטוח אשראי לשוק המקומי.

אורי לוי, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי, ציין כי כיום, יותר מבעבר, אנו ערים לצורך בביטוח מכירות באשראי, זאת בשל העמקת המיתון העולמי, ריבוי פשיטות הרגל של חברות ותאגידים בעולם, התחרות החריפה, הזעזועים הפוליטיים ואי הוודאות הכלכלית בה אנו פועלים.

לוי הוסיף כי במסגרת ביטוח האשראי, תסייע חברת כלל ביטוח אשראי ליצואנים קטנים לנהל את האשראי של לקוחותיהם. החברה תבדוק עבורם את כושר הפירעון של הלקוחות, תאשר באילו היקפי אשראי ניתן לעבוד עמם ובעיקר, תפצה את היצואנים שיצטרפו לחבילת הביטוח, בגין הפסדים שינבעו מאי תשלום חובות. במסגרת ביטוח האשראי, היצואנים הקטנים המבוטחים חברי מכון היצוא, ייהנו מכיסויי נגד סיכונים של פשיטות רגל, הפסדים וסיכונים מסחריים ופוליטיים גם במדינות בעייתיות ובטיפול משפטי ושירותי גביה.

בנוסף, אומר ברוש, מקנה הביטוח אפשרות למימון משלוחי היצוא ע"י שיעבוד פוליסת הביטוח לטובת הבנק.