שרגא ברוש: 150 הסכמים קיימים כיום בין חברות ישראליות והודיות לפיתוח משותף

מחר (14 בפברואר) יתקיים בת"א מפגש בין תעשיינים ויצואנים מישראל לבין הפקידות הבכירה של הארגונים הכלכליים ומשרדי הממשלה בהודו; המטרה - חתימה על הסכם סחר מורחב, כולל השקעות, כדי להעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות


00:00 ,13.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (14 בפברואר) יתקיים בת"א מפגש בין תעשיינים ויצואנים מישראל לבין הפקידות הבכירה של הארגונים הכלכליים ומשרדי הממשלה בהודו; המטרה - חתימה על הסכם סחר מורחב, כולל השקעות, כדי להעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות.
 
150 הסכמים קיימים כיום בין חברות ישראליות והודיות לפיתוח משותף, יצור, שיווק והפצה של חברות ישראליות בהודו. כך מגלה שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא.
 
ברוש מסר זאת לקראת מפגש שיערך מחר ה-14 בפברואר, בבית התעשייה בת"א, בין תעשיינים ויצואנים מישראל חברי התאחדות התעשיינים ומכון היצוא לבין הפקידות הבכירה של הארגונים הכלכליים ומשרדי הממשלה בהודו.
 
ברוש ציין כי המפגש שיערך במתכונת של "צוות חשיבה" משתי המדינות, נועד להביא לחתימה על הסכם סחר מורחב כולל השקעות, זאת במטרה להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות בתחומים של אגרו תעשייה וחקלאות, טקסטיל, טלקומוניקציה, פרמצבטיקה, כימיקלים תשתיות , אבטחה, איכות סביבה ותוכנה.
 
לדעת ברוש, ניתן להגדיל את היצוא הישראלי להודו בעשרות אחוזים לשנה אם נפעל בתוכנית מיוחדת הכוללת: חתימה על פרוטוקול פיננסי שיקל על חברות ישראליות בהשגת מימון לפרוייקטים במחוזות השונים של הודו; עריכת מחקר וסקר שוק מקיף שיבחן את הכשלים בעבר והאסטרטגיה הנדרשת כדי לחדור לתחום זה; הקמת קרן לסקרי היתכנות בסדר גודל של כ-100 אלף דולר לפרוייקטים, שנועד לסייע לחברות ישראליות להקטין את הסיכונים. וכן יצירת שיתופי פעולה עם הגופים הפעילים במימון השקעות ופרוייקטים בהודו.
 
במפגש ישתתפו, בין השאר: דוד ארצי – סמנכ"ל התעשייה האווירית ויו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים; שוקי רז – יו"ר חברת בטמן; ישראל אשר – נשיא דגם מערכות; דוד קוליץ – יו"ר חברת אלול; עמירם שור – יו"ר חברת אי.אנ.טי; יוסף מורגנשטרן וסמי ווסרמן – מחברת מוטורולה; רמזי גבאי – יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל; גד פרופר – מנכ"ל אסם אינטרנשיונל; צבי שור – יו"ר חברת פלסטרו; אבי ברנמילר – נשיא חברת סולר; מר חרוש – סגן נשיא חברת תה"ל; יחיאל אסיה – מנכ"ל מכון היצוא ומשה נחום – ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.
 
מהצד ההודי ישתתפו כ-15 מאנשי הפקידות הבכירה של הארגונים הכלכליים ומשרדי הממשלה של הודו בראשותו של מר אס.אנ.מנון (S.N.MENON) - האחראי על תחום הסחר בהודו.
 
ברוש ציין כי היצוא התעשייתי, ללא יהלומים של ישראל להודו גדל בשנת 2004 בכ-79% והסתכם ב-339 מליון דולר.
 
היבוא מהודו לישראל, ללא יהלומים, גדל אשתקד בכ-22% והסתכם בכ-330 מליוני דולרים.
 
ברוש מעריך כי גם השנה צפוי גידול נוסף של כ-40% -30% ביצוא התעשייתי של ישראל להודו, ללא יהלומים.
 
יצויין, כי מכון היצוא צרף לשר התמ"ת כ-50 יצואנים בביקורו בחודש דצמבר האחרון בהודו. בביקור זה קבעו שרי התמ"ת של ישראל והודו להגיע ליעד סחר הדדי ( כולל יהלומים) של 5 מיליארדי דולרים לשנה , עד שנת 2008.כאשר הסחר בין ישראל להודו עמד בשנת 2004 על 2.1 מיליארדי דולרים , כולל יהלומים. ברוש ציין , כי כל פעילות מכון היצוא נועדה לקדם הנושא ולהשיג את היעדים שהוצבו.
כמו כן, בחודש דצמבר האחרון ארגן מכון היצוא משלחת של 15 יצואני תקשורת להודו, כן ארח מכון היצוא באוקטובר 2004 משלחת של 40 אנשי תוכנה מהודו ומשלחת של 15 אנשי עסקים הודים בתחום הציוד הרפואי וביוטכנולוגיה.
 
בחודש מרץ הקרוב מתכנן מכון היצוא לארגן ביתן מידע בתחום התקשורת בהודו וכן להוציא משלחת של יצואני תקשורת ומשלחת של תכשיטנים להודו בחודשים הקרובים.