שר התקשורת והמידע של רוסיה מגיע לישראל לקידום הסחר בין המדינות

מנכ"ל התמ"ס, אמיר חייק: במסגרת השיחות ידונו נושאים הנוגעים לעידוד הסחר בין שתי המדינות, הסרת מכשולי סחר,שיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי, וקידום פרוייקטים. רוסיה הינה מדינה בעלת פוטנציאל ליצוא - נבחרה כמדינת יעד של התמ"ס לשנת 2003: היצוא לרוסיה בינואר-ספט


00:00 ,25.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל התמ"ס, אמיר חייק: במסגרת השיחות ידונו נושאים הנוגעים לעידוד הסחר בין שתי המדינות, הסרת מכשולי סחר,שיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי, וקידום פרוייקטים. רוסיה הינה מדינה בעלת פוטנציאל ליצוא - נבחרה כמדינת יעד של התמ"ס לשנת 2003: היצוא לרוסיה בינואר-ספטמבר עלה ב- 11.6%

שר התקשורת והמידע של רוסיה, ליאוניד ריימן, יגיע היום ארצה בראש משלחת של מומחים לצורך קיום דיונים בין ממשלתיים לקידום יחסי הסחר והכלכלה עם ישראל המנוהלים ע"י מינהל סחר חוץ בתמ"ס.

מנכ"ל התמ"ס, אמיר חייק, אמר כי במסגרת השיחות ידונו נושאים הנוגעים לעידוד הסחר בין שתי המדינות, הסרת מכשולי סחר,שיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי, וקידום פרוייקטים בארבעה תחומים מובילים: תקשורת, רפואה, חקלאות ותשתיות.
עוד מוסר חייק כי בנוסף ידון נושא ניצול מסגרת הביטוח לעסקאות באשראי מול רוסיה של החברה לביטוח סיכוני סחר-חוץ, בגובה של 75 מיליון דולר.
בתום הדיונים יחתמו השר הרוסי ומקבילו שר התקשורת, ראובן ריבלין, על פרוטוקול וכן יחתמו מסמכי הבנות בתחומים נוספים.

במהלך ביקורו ייפגש השר ריימן עם רוה"מ אריאל שרון ועם שר הבינוי והשיכון וסגן ראש-הממשלה, נתן שרנסקי.

מנהלת מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ס, רונית קן, מסרה כי ליחסים הכלכליים עם רוסיה חשיבות גדולה לא רק לאור נתוני הסחר הנוכחיים, אלא בעיקר בשל הפוטנציאל וההזדמנויות הרבות לעתיד. היצוא של ישראל לרוסיה בתשעת החודשים הראשונים של 2002 עמד על כ- 140 מיליון דולר ואילו היבוא הגיע לכ- 370 מיליון דולר. שני שליש מהיבוא מרוסיה הינו מתכות ואבנים יקרות. ההערכה המקובלת היא בפועל היקף הסחר עם רוסיה עולה על 1 מיליארד דולר בשנה. כאשר מתווספים נפט, תוכנה ושירותים, אשר אינם נכללים בנתוני הלמ"ס. על-אף הירידה ביצוא של ישראל למדינות רבות בעולם, היצוא לרוסיה נמצא במגמה חיובית.

רוסיה נבחרה כמדינת יעד לשנת 2003 ועל כן משרד התעשייה והמסחר, משרד החוץ ומכון היצוא הישראלי סיכמו על תכנית פעולה מיוחדת לעידוד כניסתן של חברות ישראליות נוספות, לשוק הרוסי, תוך הקצאת תקציב יחודי הכולל הוצאת כשש משלחות ענפיות, פעילות בשני מחוזות ברוסיה באמצעות יועצים, רכישת בסיסי מידע בנספחות המסחרית במוסקבה אשר יעמדו לרשות היצואנים.

היצוא לרוסיה בינואר-ספטמבר 2002 הסתכם ב- 140 מיליון דולר לעומת 124 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 11.6%.
היבוא מרוסיה בינואר-ספטמבר 2002 הסתכם ב- 370 מיליון דולר לעומת 350 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 20%.