שר התקשורת הרומני קורא לחברות ישראליות לקחת חלק בפרוייקטים במימון האיחוד האירופי

במסגרת ארועי היום השני למפגש לשיתוף פעולה של תעשיות ההייטק בין ישראל לרומניה, שנערך זו השנה השמינית ברציפות בבוקרשט, קרא הבוקר שר התקשורת הרומני בשולחן עגול לבוא ולהשקיע ברומניה


00:00 ,29.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ארועי היום השני למפגש לשיתוף פעולה של תעשיות ההייטק בין ישראל לרומניה, שנערך זו השנה השמינית ברציפות בבוקרשט, קרא הבוקר שר התקשורת הרומני בשולחן עגול לבוא ולהשקיע ברומניה. 
 
ארוע שולחן עגול ציין הבוקר את יומו השני של המפגש המוצלח בין נציגי 50 חברות הייטק ותקשורת מובילות מישראל ומרומניה. הארוע נפתח בהרצאתו של אלישע ינאי- נשיא מוטורולה ישראל וסגן נשיא מוטורולה העולמית שסקר בקצרה את שוק התקשורת בישראל. הוא ציין כי הוא צופה עתיד מצויין לכלכלה הרומנית ולתחום התקשורת בפרט.
 
שולחן הפנאל כלל את שרי התקשורת של ישראל ורומניה, נשיא מוטורולה ישראל- אלישע ינאי, משה שתיל- נשיא M-קונסולטניג, פטר ורדי- סגן נשיא אלווריון והנספח המסחרי של ישראל ברומניה מר ארנון ארבל.
 
שר התקשורת הרומני ג'ולט נגי ציין בראשית דבריו שלרומניה יש הווה טוב ואולי צפוי עתיד מרשים. "תעשיית ההייטק הישראלית היא הצלחה", ציין נגי והוסיף כי בשנת 2006 תפס תחום התקשורת וה- ITברומניה רק כ- 5% מה- GDP. לעומת זאת, ציין השר נגי, הכלכלה רומנית הציגה צמיחה בת 7.6% ותחום התקשורת צמח ב- 20%. "כמעט מחצית מהתושבים מתגוררים באזורי ספר וזהו אתגר להביא את התקשורת והקידמה לאזורים אלו".
 
הוא ציין שבתחילת 2006 הכפילה רומניה את מספר המנויים בקו רחב לאינטרנט (1.8 מליון מנויים מתוך אוכלוסיה של 27 מליון) ושכיום פועלים ברומניה ארבעה מפעילי סלולר דור 3. "המטרה שלנו היא ליישר קו עם מדינות האחוד האירופי. לטובת כך צריך לקבל החלטה ממשלתית - את זה כבר קיבלנו. צריך כסף להשקיע – יש תחזיות כלכליות טובות והשקעות אירופאיות. אבל, אנו צריכים שותפים – אתכם החברות הישראליות שתהיו שותפים שלנו בפיתוח. עם כל 3 המרכבים הללו נוכל לממש את התחזית של אלישע ינאי לעתיד הוורוד של רומניה".
 
השר הרומני קרא מעל הבמה לחברות ישראליות לבוא ולקחת חלק בפיתוח פרוייקטים חדשים ברומניה ובפרט אלו הזוכים למימון אירופאי.
 
שר התקשורת הישראלי, אריאל אטיאס, השיב שהוא מזהה את הרצון העז של הממשלה הרומנית לפתח את תחום התקשורת ברומניה. "הדרך המרכזית היא לתת תמריצים לחברות כך שישתלם לבוא ולהשקיע". הוא סיכם: "אני מאמין שאפשר לעשות הרבה גם ברומניה".
 
המפגש מאורגן, זו השנה השמינית ברציפות על ידי חברת גלובוס גייט גרופ בניהול אילנה ועודד קפיטולניק. הארוע מתקיים בתמיכת משרד התקשורת הישראלי, משרד התמ"ת, איגוד לשכות המסחר בישראל, שגרירות ישראל ברומניה בסיועו של הנספח הכלכלי ארנון ארבל, משרד התקשורת הרומני ואיגוד לשכות המסחר של רומניה.
 
בין החברות המציגות בארוע: אלווריון, מוטורולה, קוריג'נט מערכות, סקופוס, עמוס-ספייסקום, M-קונסלטינג, רד דאטה, בינת, ורז, TTI, עמיטל דאטה, סלטיק, אי.סי.איי טלקום, אי.סי.טל, פלש נטוורקס, ויי נטוורקס וחברת סלפון גרופ המייצגת כ- 10 חברות בשוק הרומני.