שר התעשייה והמסחר של אתיופיה יבקר בישראל

השר יקיים סדרת פגישות וביקורים בתעשייה ויתלוו אליו יו"ר ועדת ההשקעות ויו"ר ועדת ההפרטה האתיופים. הסחר הבילטרלי בין ישראל לאתיופיה הגיע בשנת 2007 ל-42 מיליון דולר


00:00 ,29.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השר יקיים סדרת פגישות וביקורים בתעשייה ויתלוו אליו יו"ר ועדת ההשקעות ויו"ר ועדת ההפרטה האתיופים.  הסחר הבילטרלי בין ישראל לאתיופיה הגיע בשנת 2007 ל-42 מיליון דולר
 
שר התעשייה והמסחר של אתיופיה, מר גירמה בירו, יגיע לביקור בישראל בתחילת חודש יוני ויקיים סדרת פגישות וביקורים בתעשייה. לשר יתלוו יו"ר ועדת ההשקעות ויו"ר ועדת ההפרטה האתיופים. הביקור מאורגן על ידי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, משרד החוץ, המכון הישראלי ליצוא ושת"פ בינלאומי ושגרירות אתיופיה בישראל.
 
מר גירמה בירו, שר התעשייה והמסחר של אתיופיה הינו דמות מרכזית בזירה הפוליטית והכלכלית של אתיופיה, ונחשב למועמד מוביל לרשת את ראש הממשלה המכהן. השר ייפגש עם סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי, ויבקר במפעלים וחברות ישראליות אשר פועלות באתיופיה. בנוסף יקיים מכון היצוא  סמינר לחברות ישראליות בהשתתפות השר האתיופי.
 
אתיופיה היא אחת המדינות העצמאיות הותיקות ביבשת אפריקה וארץ מוצאו של הקפה. לאור רפורמות פוליטיות וכלכליות המתרחשות בה ולאחר סיומה של המלחמה עם אריתריאה, עולה אתיופיה על נתיב של צמיחה ופיתוח כלכלי (10% בשנת 2007). אתיופיה היא אחת מהמדינות המאוכלסות ביותר באפריקה – 80 מיליון תושבים. הצפי לגידול בהכנסה לנפש הופך את שוק האתיופי לאטרקטיבי ליבוא סחורות מבחוץ. אתיופיה צפויה להגביר גם את היצוא של מחצבים וסחורות (בעיקר תוצרת חקלאית) בשנים הקרובות – דבר שיגביר את הביקוש לתשומות, בעיקר בתחום החקלאות, אך גם בתעשיית עיבוד המזון, הפלסטיק והמתכת. הכלכלה האתיופית מבוססת בעיקרה על הסקטור החקלאי המהווה כמחצית מהתמ"ג, 60% מהיצוא (בעיקר קפה). מלבד קפה, ישנם גידולים של כותנה סוכר ודגנים (טף, תירס) וכן תעשיית בקר ענפה (30 מיליון ראשים – מקום ראשון באפריקה). אתיופיה עשירה במחצבים כגון גז טבעי, זהב, נחושת, אבץ ועוד.
 
הסחר הבילטרלי בין ישראל לאתיופיה הגיע בשנת 2007 ל-42 מיליון דולר. היקף היצוא הישראלי לאתיופיה הגיע בשנת 2007 ל-12 מיליון דולר, לעומת 11 מילון דולר בשנת 2006. עיקר היצוא כלל ציוד תקשורת, מתכות (בעיקר ציוד לחממות) ודשנים לחקלאות. היבוא מאתיופיה הגיע בשנת 2007 ל-30 מיליון דולר, לעומת 26 מיליון דולר בשנת 2006. עיקר היבוא הוא של צמחים ומוצרי צמחים.