שר התעשייה הצרפתי יבקר בישראל בראש משלחת עסקית

השר אסטרוזי מגיע בראש משלחת עסקית של כ-20 אנשי עסקים מובילים מצרפת בתחומים שונים לטובת סמינר כלכלי-עסקי בהתאחדות התעשיינים


00:00 ,07.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר אסטרוזי מגיע בראש משלחת עסקית של כ-20 אנשי עסקים מובילים מצרפת בתחומים שונים לטובת סמינר כלכלי-עסקי בהתאחדות התעשיינים
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, יארח מחר את שר התעשייה של צרפת Mr. Estrosi, ומשלחת של כ-20 אנשי עסקים מובילים מצרפת בתחומי תעשייה, הייטק, תעשיות הרכב, תשתיות, פרמצבטיקה, רשתות קמעונאיות ופיננסים לסמינר כלכלי-עסקי. בין החברות שיתלוו לשר התעשייה הצרפתי: אורנג' צרפת, קול אקספרט, רנו, לאפראג' (בנייה), שניידר הנדסה (אנרגיה), ספורה (קוסמטיקה), דווליאה (IT).
 
ברוש אמר לקראת המפגש: "אנו רואים חשיבות מפגשים בלתי אמצעיים בין אנשי עסקים צרפתיים וישראליים במהלך הביקור. חילופי המשלחות הן אינדיקציה ליחסים המיוחדים בין המדינות. אני מברך על היוזמה של השר לצרף אליו משלחת חשובה זו, שתאפשר לנו לבחון דרכים נוספות לקידום יחסי המסחר והכלכלה בינינו. היקף הסחר בין שתי המדינות הוא דבר שלא צריך להתגאות בו. לנוכח היקפו הנמוך עלינו להבטיח כי מצב זה ישתנה במהירות. גם חברות קטנות ובינוניות כמו גם חברות גדולות, חייבות להיכנס לפעילות בישראל או בצרפת, ועלינו להגביר את שיתוף הפעולה בענפים שונים, בעיקר: תעשיית ה- ICT, ציוד אבטחה ובטיחות, ענף המים, ציוד רפואי, תעשיית חלקי הרכב, תעופה, אנרגיות מתחדשות, תעשיית הפלסטיק והקוסמטיקה".
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר כי צרפת מחזקת את עוצמותיה בחדשנות. ההוכחה לכך היא שהמדינה מעניקה את החזרי המס הטובים ביותר על השקעות במו"פ מבין מדינות אירופה. צרפת היא המדינה השנייה באירופה בהוצאות המו"פ של חברות פרטיות, עם כ-22 מיליארד יורו ב-2008, ושנייה באירופה (חמישית בעולם) במספר הפטנטים הבינלאומיים".
 
יצוין כי צרפת מדורגת חמישית בעולם מבחינת גודל הכלכלה שלה, ומהווה את המרכז של שוק מפותח של כ-500 מיליון צרכנים, הלא הוא האיחוד האירופי המורחב.  כמו כן, צרפת היא היצואנית החמישית בגודלה בעולם של סחורות, והרביעית בגודלה ביצוא שירותים.
 
עוד יצוין כי היקף הסחר בין צרפת לישראל הסתכם בשנת 2009 בכ-2.5 מיליארדי דולרים. היצוא בשנת 2009 הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר, ירידה של 14% לעומת שנת 2008. עיקר היצוא הינו של מוצרי מתכת (25%), כימיקלים (23%), וציוד טלקומוניקציה (12%). היבוא בשנת 2009 הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, ירידה של 24% לעומת שנת 2008.