שר התמ"ת של קזחסטן בכנס מכון היצוא: אנו מעוניינים לעשות עסקים עם חברות ישראליות

יותר מ-1 מיליארד דולר עומדים לרשות הבנקים לעידוד יוזמות פרטיות; חברות ישראליות השקיעו עד כה בקזחסטן - 270 מליון דולר; כיום - 26 חברות משותפות ישראליות-קזחסטניות


00:00 ,17.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יותר מ-1 מיליארד דולר עומדים לרשות הבנקים לעידוד יוזמות פרטיות; חברות ישראליות השקיעו עד כה בקזחסטן - 270 מליון דולר; כיום - 26 חברות משותפות ישראליות-קזחסטניות.

26 חברות משותפות ישראליות-קזחסטניות כבר פועלות כיום. חברות ישראליות השקיעו כ-270 מליון דולר בקזחסטן ב-12 השנים האחרונות. כך גילה שר התעשייה והמסחר של קזחסטן, אדילב זקסיבקוב בכנס של מכון היצוא, תחת הכותרת "עושים עסקים עם קזחסטן" בהשתתפותם של עשרות יצואנים ואנשי עסקים.

שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא שמסר על כך הוסיף, כי השר מקזחסטן שהגיע לישראל יחד עם משלחת של 23 אנשי עסקים ומימשל, אמר בכנס כי ארצו מעוניינת לעשות עסקים עם חברות ישראליות.

האורח גילה בכנס מכון היצוא, כי לרשות הבנקים בקזחסטן עומדים יותר מ-1 מילארד דולר לצורך עידוד ופיתוח יוזמות פרטיות. העדיפות העליונה של קזחסטן היא לפתח ידע לתעשיות היי-טק, ידע בניהול ובפיתוח שווקים. לקזחסטן, אמר שר התעשייה, אפשרויות רבות של מציאת מימון ושותפים עסקיים, "יש לנו קרנות מפותחות להשקעות, קרן לפיתוח תעשייתי, וכן חברות ביטוח ובנקים".

יו"ר מכון היצוא אמר כי ישנה חשיבות רבה להגעת המשלחת מקזחסטן בראשותו של שר התמ"ת, שכן מדינה זו היא חשובה לתעשייה הישראלית, היא יציבה כלכלית, בעלת עודף במאזן המסחרי שלה ומתאפיינת בשיעור צמיחה גבוה במיוחד וצמאה לטכנולוגיה ולמוצרים הישראלים.

במכון היצוא, אמר ברוש, יעשו כל מאמץ לסייע ליצואנים ישראלים ולאנשי עסקים מקזחסטן להדק את קשרי המסחר ביניהם. על רקע זה מתכנן המכון ליזום משלחת אנשי עסקים שתצא לקזחסטן במחצית הראשונה של 2005 כדי לבחון השקעות נוספות בקזחסטן.

ברוש ציין, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל היצוא מישראל לקזחסטן ב-40% והסתכם ב-30.5 מליון דולר. להערכתו יגדל היצוא בשנת 2004 כולה לקזחסטן בכ-43% לעומת 2003 ויסתכם בכ-41 מליון דולר.