שר התמ"ת: צירוף ישראל כחברה בארגון OECD הוא יעד כלכלי אסטרטגי

השרים בן אליעזר, הרצוג וברוורמן יציגו בפריז את מדיניות התעסוקה והרווחה של ישראל בפני ועדת התעסוקה והרווחה של ארגון ה-OECD


00:00 ,21.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השרים בן אליעזר, הרצוג וברוורמן יציגו בפריז את מדיניות התעסוקה והרווחה של ישראל בפני ועדת התעסוקה והרווחה של ארגון ה-OECD
 
משלחת רמת דרג בראשות שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג והשר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן, תציג השבוע בפריז את מדיניות התעסוקה והרווחה של ישראל בפני ועדת התעסוקה העבודה והרווחה (Employment,Labor and Social Affairs – ELSA) של הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD).
 
הדיון הינו חלק מתהליך ההצטרפות של ישראל כחברה בארגון ה-OECD, בו חברות 30 מדינות שחולקות מחויבות לערכים של דמוקרטיה, שקיפות ודבקות בערכי כלכלת שוק ופיתוח כלכלי. כזכור, ישראל הוזמנה בנובמבר 2007 לפתוח במו"מ על הצטרפות לארגון ביחד עם ארבע מדינות נוספות: צ'ילה, אסטוניה, רוסיה וסלובניה. המשלחת הישראלית, שתכלול פקידים בכירים, תציג את המדיניות של ישראל ותתייחס לאתגרים המרכזיים שלה בהשוואה למדינות הארגון.
 
ועדת התעסוקה והרווחה הינה אחת מתוך 18 ועדות ב-OECD אשר בוחנות את התאמתה של ישראל לנורמות ועקרונות המקובלים בארגון (מבחינת חקיקה, מדיניות והיישום בפועל). הדיון הצפוי באוקטובר מהווה שלב מתקדם ומכריע בהליך הבחינה על ידי ועדת ELSA, לקראת גיבוש המלצתה למועצת ה-OECD. במהלך הדיון השרים וחברי המשלחת יתייחסו בהרחבה לנושאים הנוגעים למדיניות ישראל בתחומים של תעסוקה ורווחה, ויענו על שאלות נציגים ממדינות ה-OECD. כמו כן, צפוי דיון במגוון נושאים לרבות עובדים זרים, זכויות סוציאליות, מגמות בשוק העבודה, זיעור ההשתתפות בשוק העבודה, זכויות בני מיעוטים, תוכניות הכשרה מקצועית, שוויון הזדמנויות בעבודה ועוד.
 
בחודשים האחרונים קדמה לשימוע עבודת מטה נרחבת של כל משרדי הממשלה הנוגעים לעניין, בשיתוף פעולה עם מזכירות ארגון ה-OECD, לרבות אירוח של משלחת מקצועית של מזכירות הוועדה בחודש אפריל השנה על ידי משרד התמ"ת.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר כי הוא מתכוון להדגיש את המאמצים של המשרד בחיזוק האוכלוסיות החלשות בשוק התעסוקה, בעיקר בני מיעוטים, וכן התוכניות שמשרדו מוביל להתמודדות עם האבטלה לאור המשבר הפיננסי שפקד את העולם כולו. "צירוף ישראל כחברה בארגון ה-OECD הוא יעד כלכלי אסטרטגי של ישראל, ויוכל להעניק לישראל מעמד בינלאומי בשוק העסקי וכן יאפשר לקדם את התעשייה המקומית, לעודד את המחקר והפיתוח ולמשוך השקעות זרות".
 
למשרד התמ"ת פעילות ענפה בוועדות וקבוצות העבודה של ה-OECD, כגון השקעות, סחר, הגנת הצרכן, מחקר ופיתוח, עסקים קטנים ומדיניות כימיקלים.
 
שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, יציג את התמורות שחלו בשנים האחרונות בישראל בהתמודדות עם האתגרים החברתיים תוך נקיטת מדיניות אקטיבית להגברת השילוב החברתי של קבוצות חלשות ומניעת אפליה. בין היתר יתייחס הרצוג לשילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, טיפול בילדים ונוער בסיכון, שיתופי פעולה עם המגזר השלישי והתמודדות עם השלכותיו החברתיות של המשבר הכלכלי העולמי. לדברי הרצוג: "הצטרפות ישראל ל-OECDתהיה הישג מדיני חשוב במיתוגה כמדינת רווחה הנמנית עם המדינות המתקדמות בעולם בתחום זה".
 
השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן יציג בוועידה את התכניות והמאמצים להגברת התעסוקה ושילובם של אזרחי ישראל הערבים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי עם דגש על תעסוקת הנשים. לדבריו, "שילוב זה של אזרחי ישראל הערבים יגדיל משמעותית את התוצר הלאומי הגולמי של מדינת ישראל ויצמצם את אי השוויון".
 
פרופ' ברוורמן ציין שלצירופה של ישראל ל- OECD חשיבות עליונה למיצובה של ישראל כמדינה המאמצת את הסטנדרטים של המדינות המפותחות. במקביל, תוביל הצטרפות לצמיחה מאוזנת עבור כל אזרחיה.