שר התמ"ת: ענף היהלומים הישראלי יחזיר עטרה ליושנה

השר בנימין בן אליעזר אמר את הדברים בטקס יקירי תעשיית היהלומים וציין במשרדו עדיין בוחנים בזהירות את השינויים בכלכלה העולמית ופועלים לחיזוק מגמת הצמיחה ליום שאחרי המשבר


00:00 ,11.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בנימין בן אליעזר אמר את הדברים בטקס יקירי תעשיית היהלומים וציין במשרדו עדיין בוחנים בזהירות את השינויים בכלכלה העולמית ופועלים לחיזוק מגמת הצמיחה ליום שאחרי המשבר
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נאם ביום חמישי האחרון בטקס יקירי תעשיית היהלומים, במעמד נשיא ההתאחדות ויו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ, נשיא בורסת היהלומים, אבי פז, נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, והמפקח על היהלומים בתמ"ת, שמואל מרדכי.
 
"אנו עדים לסימני התאוששות בתחום היהלומים. נתוני הרבעון הראשון של 2010 מצביעים על עלייה של כ-55% בייצוא יהלומים מלוטשים. אכן אנו עדיין רחוקים מימי השיא, אולם נתונים אלו בהחלט מעודדים", אמר בן אליעזר.
 
"המגמות של החודשים האחרונים מראים כי כלכלת ישראל נמצאת בדרך הנכונה אל עבר ההתאוששות המיוחלת. מגמות אלו באות לידי ביטוי במדדים המשמעותיים ובעיקר באלו המעידים על שיפור בצמיחה, בייצור התעשייתי ובתעסוקה, ואני תקווה כי מגמות אלו ילכו ויתחזקו".
 
"אין צורך לפרט על חשיבותה של תעשיית היהלומים למשק הישראלי. במשך עשרות שנים נבנתה פה תעשייה בעלת תרומה מכרעת לכלכלה הישראלית ולהתפתחותו של המשק הישראלי בכלל ולסחר החוץ בפרט. 
 
"ואכן, סיפורם של יקרי התעשייה הינם הסיפור שלנו כמדינה הנשענת על רוח של אומץ, אמונה, חזון ונחישות, שליוו את חלוצי היהלומנים שבחרו בישראל כמולדת ופיתחו את התעשייה במו ידיהם.
 
"ענף היהלומים הישראלי השכיל בשנים הטובות להגיע ליצוא בסך של כ-11 מיליארד דולר. ביוני 2009, בשעה שערכתי את הביקור הרשמי הראשון שלי בענף היהלומים, כבר ניכרו השפעותיו של המשבר הכלכלי הגלובלי. ואכן שנת 2009 הייתה שנה קשה למשק הישראלי בכלל ולתעשיית היהלומים בפרט.
 
"אולם, למרות הכל עלינו להיות זהירים. אנו במשרד התמ"ת עדיין בוחנים בזהירות את השינויים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי ובמקביל פועלים לחיזוק מגמת הצמיחה ליום שאחרי המשבר.
 
"משרדי, אשר לקח חלק מרכזי בתהליך הבלימה של השפעת המשבר על ישראל, נערך כיום כדי לרתום את כליו וכוחו כדי לסייע בהגברת הצמיחה המסתמנת. אני מאמין, שבשנתיים הקרובות אנשים כמוכם יצליחו להחזיר את עטרת ענף היהלומים הישראלי ליושנה, ולהגדיל את הפעילות בצורה ניכרת עד שתגיע לממדיה קודם למשבר ואף תצמח מעבר לכך.
 
"אנו במשרד התמ"ת נעשה כל שביכולתנו בכדי לסייע ולפתוח צווארי בקבוק. אחת ממטרותיי היא לסייע בידיכם בהרחבתם והעמקתם של ערוצים לאספקת גלם ישירה, דוגמת השיחות שקיימתי באחרונה במוסקבה, במפגשים שערכתי עם נציגי אלרוסה בהשתתפות ראשי הענף.
 
"איני יודע לומר מתי יסתיים המשבר. אבל דבר אחד ברור – הוא יסתיים, ותעשיית היהלומים הישראלית שוב תתפוס את מקומה הראוי. אנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי להיות לצדכם בתהליך היציאה מהמשבר, כדי לתמוך בכם ולחזק אתכם".
 
נזכיר על פי נתונים שהתפרסמו בשבוע שעבר עולה כי יצוא יהלומים מלוטשים נטו (בניכוי החזרות) ברבעון הראשון לשנת 2010 הסתכם ב-1.451 מיליארד דולר לעומת 936 מיליון דולר של השנה שעברה - עלייה של 55% ביצוא יהלומים מלוטשים נטו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.