שר התמ"ת נפגש עם שר המדע והטכנולוגיה הדני

שני השרים חתמו על מזכר המעגן את המשך השיתוף פעולה והמו"מ לקראת חתימה על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי. היקף הסחר בין ישראל ודנמרק הסתכם בשנת 2006 ב-270 מיליון דולר


00:00 ,10.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שני השרים חתמו על מזכר המעגן את המשך השיתוף פעולה והמו"מ לקראת חתימה על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי. היקף הסחר בין ישראל ודנמרק הסתכם בשנת 2006 ב-270 מיליון דולר
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי נפגש היום עם השר למדע לטכנולוגיה ולחדשנות של דנמרק, הלגה סנדר. שני השרים חתמו על מזכר המעגן את המשך השיתוף פעולה והמו"מ לקראת חתימה על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי, כדוגמת ההסכמים שיש לישראל עם מדינות רבות אחרות.
 
השר הדני הגיע לישראל בהזמנת סגן רוה"מ ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אלי ישי. השר הדני, בראשות משלחת רמת דרג של אנשי מו"פ וחברות שונות, שהה בישראל למשך 3 ימים. ביקור זה הינו בהמשך לביקורו של המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, בדנמרק באוגוסט האחרון, בו הוצע לדנים לקדם הסכם שיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין ישראל ודנמרק.
 
השר ישי ציין כי מטרת הביקור הינהחשיפה הדדית של הפוטנציאל הגלום בשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי לשתי המדינות. לצורך זה הוצגו לשר הדני המבנה הארגוני של המו"פ התעשייתי בישראל, קשרי הגומלין בין הממשלה, המדען הראשי במשרד התמ"ת לבין המגזר העסקי והאקדמי.
 
השר הדני הלגה סנדר ציין כי הגיע לישראל בראש משלחת גדולה אשר כוללת פקידים, אנשי אקדמיה וראשי מפעלים טכנולוגיים והביע תקווה שיתהוו קשרים כלכליים חדשים בין המדינות.
 
במהלך הביקור נפגש שר המדע הדני עם שרת המדע פרופ' יולי תמיר ובכירי משרד המדע התרבות והספורט. כמו כן המשלחת סיירה במפעלים ישראליים בולטים בתחומי טכנולוגית עילית (הדסית, טבע ואינטל), קרנות הון סיכון, במכוני מחקר כגון מכון ויצמן..
 
היקף הסחר בין ישראל ודנמרק הסתכם בשנת 2006 ב-270 מיליון דולר. היקף היצוא הישראלי הסתכם ב-90 מיליון דולר. עיקר היצוא הוא של מכונות, ציוד חשמלי (44%), פלסטיק וגומי (19%) ומוצרי צמחים (11%). היבוא הישראלי מדנמרק הסתכם ב-2006 בכ-180 מיליון דולר. עיקר היבוא היו מוצרי תעשיות כימיות תפסו 28% מהיבוא, כלי רכב, טיס ושיט, ציוד הקשור להובלה 25%.
 
עיון בהתפתחות נתוני היבוא והיצוא בין ישראל ודנמרק מלמד על גידול מהיר בהיקף הסחר בין המדינות. בהשוואה לנתוני 2004, היבוא מדנמרק זינק בשנת 2005 ב-34.5% בעוד היצוא גדל בכ-15.7%. שנת 2006 צפויה להסתיים עם ירידה קלה לעומת 2005. ישראל נמצאת בגירעון מסחרי מול דנמרק כאשר היא מייבאת תוצרת בשווי הכפול משווי הסחורות המיוצאות לדנמרק.