שר התמ"ת נפגש עם מנכ"לים וחברי דירקטוריון בכירים מגרמניה

מדובר במשלחת תעשייה גרמנית רמת דרג המייצגת את ענפי התעשייה המרכזיים בגרמניה


00:00 ,18.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר במשלחת תעשייה גרמנית רמת דרג המייצגת את ענפי התעשייה המרכזיים בגרמניה
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת, אליהו ישי נפגש היום עם משלחת מנכ"לים וחברי דירקטוריון בכירים מגרמניה. מדובר במשלחת תעשייה גרמנית רמת דרג המייצגת את ענפי התעשייה המרכזיים בגרמניה – קמעונאות, שירותים פיננסיים, פרמצבטיקה, ציוד רפואי, רכב, תשתיות, טלקום ועוד.
 
הביקור הינו יוזמה של  השגרירות והנציגות הכלכלית של משרד התמ"ת בברלין,  אותו מובילים מינהל סחר חוץ והמטה לקידום השקעות במשרד התמ"ת, בשיתוף מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ולשכת המסחר הדו-לאומית ישראל גרמניה.
 
מדובר בחברות הגדולות והמובילות בשוק הגרמני ובעולם בהן סימנס, חברת התרופות מרק, חברת MAN ועוד.
 
בין חברי המשלחת: ד"ר אנטון ברנר, נשיא התאחדות הגג הגרמנית של הקמעונאים וסחר החוץ; יאנס נייגל,   חבר התאחדות הגג הגרמנית של הקמעונאים וסחר החוץ; ד"ר מתיאס מיטשרליך – מנכ"ל חברת מאן ויו"ר יוזמת התעשייה הגרמנית לצפון אפריקה ומזרח תיכון; ד"ר קארל-לודוויק קליי - מנכ"ל חברת מרק; רודי למפרכט - חבר הוועד המנהל של חברת סימנס ; אריך קייזר– סמנכ"ל בכיר אפריקה ומזרח תיכון של חברת סימנס; ד"ר מתיאס בלמן – חבר הוועד המנהל של חברת ארקנדור; ד"ר וולפגנג פלישקה – חבר הוועד המנהל של חברת באייר; קורט ויירמץ – יו"ר הוועדה המייעצת של הבורסה הגרמנית; ד"ר לוברו מאנדאק – מנכ"ל חברת קאופהוף.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אמר כי כל אחת מן החברות הינה שותפה אסטרטגית חשובה של ישראל בפני עצמה, וישמח אם הביקור יגביר את הסחר ויביא להשקעות נוספות של כל החברות בישראל.
 
עוד אמר השר ישי כי הוא מקווה שהביקור יעמיק את ההבנה הגיאו-פוליטית בנוגע לישראל, ויאיר את חוזקותיה של התעשייה בישראל.
 
יצוין כי גרמניה הינה שותפת הסחר הראשונה של ישראל באירופה והשנייה בעולם אחרי ארה"ב, עם היקף סחר של 4.6 מיליארד דולרים בשנת 2006. היצוא, שעמד בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2006 על  1.1 מיליארד דולרים, עלה השנה בכ- 19% והגיע בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 ל- 1.4 מיליארד דולרים. מרבית היצוא הינו בתחומי הטלקום, האלקטרוניקה והפלסטיקה, ואילו היבוא הינו בעיקר בתחומי המיכון, התחבורה והכימיקלים;
 
כן יתקיים היום פאנל בנושא חדשנות ישראלית שיובל ע"י גורו האינטרנט יוסי ורדי, בהשתתפות מנכ"לים מחברות ישראליות מובילות במסגרת אירוע שת"פ כלכלי מרכזי אותו מקיימים מינהל סחר חוץ והמטה לקידום השקעות במשרד התמ"ת ומכון היצוא. בין המוזמנים לאירוע: אורנה ברי, דב לאוטמן, גד פרופר – מנכ"ל אוסם, סמי סגול מנכ"ל כתר, מנכ"ל מכתשים אגן, מנכ"ל כי"ל, מנכ"ל טבע, מנכ"ל גיבן אימג'ינג ועוד.