שר התמ"ת נפגש עם השר לפיתוח כלכלי של אזרבייג'אן

שני השרים סיכמו על הקמת חווה חקלאית באזרבייג'אן אשר תשמש להקמה והפצה של טכנולוגייה ישראלית בשיתוף פעולה של משרדי התמ"ת והחקלאות


00:00 ,29.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שני השרים סיכמו על הקמת חווה חקלאית באזרבייג'אן אשר תשמש להקמה והפצה של טכנולוגייה ישראלית בשיתוף פעולה של משרדי התמ"ת והחקלאות
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש נפגשו הבוקר עם השר לפיתוח כלכלי של אזרבייג'אן שאין מוסטאפייב במסגרת ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס. בהמשך היום אמור שר התמ"ת להיפגש עם שרים נוספים והערב יוצא לקזחסטן.
 
בפגישה סוכם על הקמה של מיזם משותף -חווה חקלאית ב אזרבייג'אן אשר תשמש להקמה והפצה של טכנולוגייה ישראלית בשיתוף פעולה של משרדי התמ"ת והחקלאות.
 
השר האזרבייגאני ציין כי החקלאות היא יעד שסומן על ידי ממשלתו כיעד לאומי, וזו הקצתה לו משאבים. עוד ציין כי תחומי העניין העיקריים בהם מעונינים האזרבייגאנים הם אגרו טכנולוגיה, חממות, לוגיסטיקה לחקלאות ואחסון בקירור.
 
השר בן אליעזר הזמין את עמיתו לבוא לבקר בתערוכת ווטקס, אז ניתן יהיה לחתום על מסמך עקרונות להפעלת החווה החקלאית. השר בן אליעזר ציין כי בעקבות המשבר הכלכלי העולמי חברות רבות בוחנות שווקי יעד חדשים שנפגעו מהמשבר בצורה פחותה ועשויים להוות יעד אטרקטיבי לפעילות. "אנו רואים באזרבייג'אן אחד משווקי היעד החדשים ורואים גידול בהתעניינות של חברות ישראליות במדינה זו". ישראל היא אחת מהמובילות בתחום החקלאיות וידועה כמדינה עתירת חידושים טכנולוגיים.
 
שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים אמר בפגישה כי הכלכלה הישראלית מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת והיא מנוע עיקרי לצמיחה של ישראל וליצוא הישראלי. בכלל זה טכנולוגיה זו יכולה לשמש כר פורה לשת"פ בין המדינות.